Hei! Olen ostanut palvelun, joka asentaa uudet ikkunat, mutta ikkunat ovat istutettu huonosti kovan viiman takia, miten laki on puolellani tässä tilanteessa?

1 vastaus


756 vastausta

Hei!

Mikäli palvelussa on virhe, virhe voidaan hyvittää seuraavilla keinoilla: kauppahinnan osittainen maksamien, virheen korjaus ja työn uusiminen, hinnan alennus sekä sopimuksen purkaminen.

Palvelun tilaajalla on oikeus olla maksamatta palvelun hintaa tai osaa siitä, kunnes virhe on korjattu tai muuten hyvitetty. Pidätettävän rahamäärän on suurin piirtein vastattava virheen merkitystä, esimerkiksi korjauskuluja. Koko kauppahinnan voi jättää maksamatta vain silloin, jos virhe on niin merkittävä, että se voisi oikeuttaa kaupan purkamisen.

Palvelun tilaajalla on oikeus vaatia, että yritys korjaa virheen tai uusii virheellisen työn. Tämä vaihtoehto on ensisijainen, sillä yrityksellä on oikeus korjata virhe, jos sen pystyy tekemään kohtuullisessa ajassa. Jos yritys ei pysty tekemään korjausta riittävän nopeasti, kuluttaja voi korjauttaa virheen toisella yrityksellä ja laskuttaa siitä.

Jos korjaus tai palvelun uusiminen ei onnistu tai yritys ei oikaise virhettä kohtuullisessa ajassa, kuluttajalla on oikeus vaatia hinnanalennusta. Hinnanalennuksen on vastattava suuruudeltaan virheen merkitystä. Hinnanalennus voi vastata esimerkiksi korjauskuluja tai palvelun arvon alenemista yleiseen hintatasoon verrattuna.

Kaupan purkamista voi vaatia vain silloin, jos virhe ei ole vähäinen tai virhettä ei voi korvata muilla keinoilla, esimerkiksi hinnanalennuksella ja vahingonkorvauksella.


Pyydä tarjous lakipalvelusta

 

Jätä sitomaton tarjouspyyntö lakimiehen palkkaamiseksi




Lakimiehet käsittelevät tietojasi luottamuksellisesti, eikä niitä tallenneta
Minilex.fi-palveluun.


Aiheeseen liittyvät kysymykset

 

» Edullisempaa lakipalvelua - jätä yhteydenottopyyntö »

[chatbot]