Puhelinoperaattori Moi:lla on laskutussivulla ilmennyt bugi jossa peruuttamalla laskun maksamisen painikkella maksamaton lasku sen jälkeen näkyy maksettuna vaikka sitä ei ole maksettu. Ilmoitin asiasta niin kun asia on asiaspalveluun johon vastasivat että kaikki laskut näkyvät maksettuina ongelmaa ei heidän mielestään ole. Kysymys kuuluu mitä jos joku asiakas epähuomiossa toistuvasti useampana kuukautena palaa maksu sivulta takaisin jättäen siten usean kuukauden laskut maksamatta, voiko tällaisessa skenraariossa jälkeenpäin kun bugi on operaattorilla huomattu, operaattori osoittaa että asiakas on tietoisesti käyttänyt hyväksi bugia ja vaatia rahoja jälkeenpäin takaisin kun kyseisestä bugista on ilmoitettu osoittaen että asiakas on tietoinen siitä, vai voiko asiakas vedota tahattomuuteen?

1 vastaus


Minilex

27 vastausta

Soita lakimiehelle - 0600 12 450

Hei ja kiitos kysymyksestäsi!

Sopimusoikeuden perusperiaatteena pidetään osapuolten lojaliteettivelvollisuutta. Tehdessäsi sopimuksen operaattorin kanssa, sitoudut maksamaan palvelusta koituvat kustannukset. Näin ollen tietoisesti sivuuttaessasi nämä velvollisuudet, vaikka sinulla olisi mahdollisuus täyttää ne, voi operaattori vaatia rahoja takaisin vedoten vilpillisessä mielessä toimimiseen.

Kun siis olet ollut tietoinen tällaisesta velvollisuuden kiertämismahdollisuudesta, et voi vedota tahattomuuteen.

Huomaathan, että lainsäädäntö on saattanut joiltain osin muuttua.
Varmista asiasi lakipuhelimesta, soita
0600 12 450.

Pyydä tarjous lakipalvelusta

 

Jätä sitomaton tarjouspyyntö lakimiehen palkkaamiseksi




Lakimiehet käsittelevät tietojasi luottamuksellisesti, eikä niitä tallenneta
Minilex.fi-palveluun.


Aiheeseen liittyvät kysymykset

 

» Edullisempaa lakipalvelua - jätä yhteydenottopyyntö »

[chatbot]