Ostin puhelimen kytkyliittymällä. Toinen operaattori tarjosi liittymäänsä ja sanoi, että voin vaihtaa heille vaikka minulla on määraikainen liittymä toisella. Ja että minun ei tarvitse maksaa muuta kuin puhelimesta jäävä osuus. He lupasivat hoitaa kaiken.Liittymä vaihdettiin jo marraskuussa 2016 ja maksoin myös toisen operaattorin laskut, luullessani niiden olevan puhelimen osuutta. Nyt selvisikin, että laskut ovat vanhan liittymän kuukausimaksuja ja liittymän määräaikaisuus on tammikuulle 2018. Ollessani yhteydessä uuden liittymän operaattoriin he totesivat mokanneensa, mutta voivat hyvittää vain avoimen laskun. Eli olen maksanut kahden liittymän maksut, koska he ovat antaneet väärää tietoa. Kuuluuko operaattorin maksaa minulle takaisin kaikki maksaneeni laskut?
Minilex
60 vastausta
Soita lakimiehelle - 0600 12 450
lähtökohtaisesti velvollisuus huolehtia sopimusvelvoitteistasi on sinulla itselläsi, eikä uudella operaattorillasi. Uusi operaattorisi on kuitenkin rikkonut kuluttajansuojalakia antaessaan harhaanjohtavia tietoja markkinoinnissaan, jotka vaikuttivat ostopäätöksesi tekemiseen. Suosittelen ottamaan yhteyttä kuluttajariitalautakunnan kuluttajaneuvontaan, puh. 029 553 6901 arkisin 9-15.
Huomaathan, että lainsäädäntö on saattanut joiltain osin muuttua.
Varmista asiasi lakipuhelimesta, soita
0600 12 450.