Minilex - Lakipuhelin

Hinnanalennuksen vaatiminen


>> Lakipuhelin neuvoo vuosien kokemuksella - Soita 0600 12 450 >>

Ostaja voi vaatia hinnanalennusta tilanteissa, joissa hän haluaan hyvityksen kaupan kohteessa olevista virheistä. Tämä on myös ensisijainen tapa reagoida virheeseen. Hinnanalennus on yleensä korjauskustannusten määrä. 

Laissa ei ole asetettu aikarajaa hinnanalennusvaatimuksen tekemiselle. Virheeseen on kuitenkin vedottava kohtuullisessa ajassa. Kohtuullinen aika lasketaan siitä ajankohdasta, kun ostaja on havainnut virheen tai hänen olisi se pitänyt havaita. Ostajalla on oikeus vaatia hinnanalennusta myös kauppahinnan maksamisen jälkeen. Tällöin myyjän tulee palauttaa alennusta vastaava määrä kauppahinnasta.

Riittävää on, että ostaja ilmoittaa myyjälle kaupan kohteen olevan virheellinen. Ilmoituksesta tulee tulla esiin, millaisesta virheestä on kysymys ja/tai miten virhe ilmenee. 

Jos sinulla on epäselvyyksiä koskien hinnanalennusvaatimuksen tekemistä, on suositeltavaa kääntyä lakimiehen puoleen, jotta asia tulee asianmukaisesti selvitetyksi.

Soittamalla lakipuhelimeen saatat säästää helposti jopa tuhansia euroja.

Aiheeseen liittyvät artikkelit

 

Selaa lakitietoa

 

» Lakipalvelut jopa 40 % edullisemmin - nopeasti ja luotettavasti »