Minilex - Lakipuhelin

Kuluttajansuoja

» Lakipuhelin neuvoo - Soita 0600 12 450 »

Kuluttajansuojalainsäädännön tarkoitus on kuluttajan aseman turvaaminen ja vahvistaminen yhteiskunnassa. Kuluttajan ja elinkeinonharjoittajan välisissä kaupoissa nimenomaisesti kuluttaja on heikompi osapuoli. Kuluttajakaupoissa on esimerkiksi informaatioepätasapaino elinkeinonharjoittajan hyväksi ja kuluttajansuojalainsäädäntö pyrkii tasapainottamaan tätä epätasapainoa. Tämä osio käsittelee kuluttajansuojaa yleisesti ja täältä löydät tarkempaa tietoa elinkeinonharjoittajan velvollisuuksista kuluttajaa kohtaan, aikaosuusasunnoista, kiinteistönvälityksestä, koti- ja etämyynnistä, kuluttajankaupasta, kuluttajapalvelussopimuksista, kulutusluotoista, taloelementtien kaupasta ja rakennusurakoista, valmismatkoista sekä tuotevastuusta.

» Etsitkö vastausta lakiasiaasi? - Soita 0600 12 450 »


 


 

Pyydä tarjous lakipalvelusta

 

Jätä sitomaton tarjouspyyntö lakimiehen palkkaamiseksi




Lakimiehet käsittelevät tietojasi luottamuksellisesti, eikä niitä tallenneta
Minilex.fi-palveluun.


 

Selaa lakitietoa