» Lakipuhelin neuvoo - Soita 0600 12 450 »
Suomessa kuluttajansuojaan liittyvää neuvontaa saa kilpailu- ja kuluttajavirastolta. Ensimmäisen askeleen tulisi kuitenkin aina olla pyrkimys asian sopimiseen yrityksen kanssa.
Ongelmatilanteissa on siis aina suositeltavaa ensimmäiseksi ottaa yhteyttä yritykseen ja pyrkiä sovittelemaan asia nopeasti ja helposti. Tämä tapahtuu esimerkiksi reklamaation kautta. Reklamaatio on tehtävä mahdollisimman pian virheen havaitsemisesta. Jos kuitenkaan ongelmaa ei saada sovittua yrityksen kanssa, eikä valitus tuota toivomaa tulosta, kannattaa seuraavaksi ottaa yhteys kuluttajaneuvontaan.
» Lakipuhelin neuvoo - Soita 0600 12 450 »
Selvitä asiasi heti
Lakiasiat kannattaa aina selvittää heti, ainakin itselle. Lakipuhelimen juristit selventävät oikeutesi ja velvollisuutesi sekä antavat neuvoja kuinka sinun tulisi asiassasi toimia. Näin toimimalla estät ennakolta ongelmien ja riitojen syntymisen tai niiden pahentumisen.» Suomen suurin lakipalvelu auttaa - Soita 0600 12 450 »
Kuluttajaneuvonta on valtakunnallinen palvelu, josta on mahdollista saada tietoa kuluttajan oikeuksista sekä sovitteluapua kuluttajan ja yrityksen väliseen riitaan. Neuvot ja opastukset ovat maksuttomia. Riitatilanteet voivat usein ratketa yksinkertaisesti kun kuluttajaneuvoja ottaa yhteyttä yritykseen ja sovittelee riidan. Tämä on mahdollista kuitenkin vain kuluttajan aloitteesta. Kuluttajaneuvonnan toimipisteet sijaitsevat digi- ja väestötietovirastoissa.
- Lakipuhelin neuvoo aamusta iltaan joka päivä -
Pyydä tarjous lakipalvelusta
Jätä sitomaton tarjouspyyntö lakimiehen palkkaamiseksi
Lakimiehet käsittelevät tietojasi luottamuksellisesti, eikä niitä tallenneta
Minilex.fi-palveluun.
Aiheeseen liittyvät artikkelit
Selaa lakitietoa