Minilex - Lakipuhelin

Neuvonta kuluttajansuoja-asioissa

» Lakipuhelin neuvoo - Soita 0600 12 450 »

Suomessa kuluttajansuojaan liittyvää neuvontaa saa kilpailu- ja kuluttajavirastolta. Ensimmäisen askeleen tulisi kuitenkin aina olla pyrkimys asian sopimiseen yrityksen kanssa.

Ongelmatilanteissa on siis aina suositeltavaa ensimmäiseksi ottaa yhteyttä yritykseen ja pyrkiä sovittelemaan asia nopeasti ja helposti. Tämä tapahtuu esimerkiksi reklamaation kautta. Reklamaatio on tehtävä mahdollisimman pian virheen havaitsemisesta. Jos kuitenkaan ongelmaa ei saada sovittua yrityksen kanssa, eikä valitus tuota toivomaa tulosta, kannattaa seuraavaksi ottaa yhteys kuluttajaneuvontaan.

Kuluttajaneuvonta on valtakunnallinen palvelu, josta on mahdollista saada tietoa kuluttajan oikeuksista sekä sovitteluapua kuluttajan ja yrityksen väliseen riitaan. Neuvot ja opastukset ovat maksuttomia. Riitatilanteet voivat usein ratketa yksinkertaisesti kun kuluttajaneuvoja ottaa yhteyttä yritykseen ja sovittelee riidan. Tämä on mahdollista kuitenkin vain kuluttajan aloitteesta. Kuluttajaneuvonnan toimipisteet sijaitsevat digi- ja väestötietovirastoissa.

- Lakipuhelin neuvoo aamusta iltaan joka päivä -


Pyydä tarjous lakipalvelusta

 

Jätä sitomaton tarjouspyyntö lakimiehen palkkaamiseksi




Lakimiehet käsittelevät tietojasi luottamuksellisesti, eikä niitä tallenneta
Minilex.fi-palveluun.


 

Aiheeseen liittyvät artikkelit


 

Selaa lakitietoa