- Lakipuhelin neuvoo aamusta iltaan joka päivä -
Suomen paras lakipuhelin! Kiitos tästä palvelusta.
Suomessa kuluttajansuojaan liittyvää neuvontaa saa kilpailu- ja kuluttajavirastolta. Ensimmäisen askeleen tulisi kuitenkin aina olla pyrkimys asian sopimiseen yrityksen kanssa.
Ongelmatilanteissa on siis aina suositeltavaa ensimmäiseksi ottaa yhteyttä yritykseen ja pyrkiä sovittelemaan asia nopeasti ja helposti. Tämä tapahtuu esimerkiksi reklamaation kautta. Reklamaatio on tehtävä mahdollisimman pian virheen havaitsemisesta. Jos kuitenkaan ongelmaa ei saada sovittua yrityksen kanssa, eikä valitus tuota toivomaa tulosta, kannattaa seuraavaksi ottaa yhteys kuluttajaneuvontaan.
Kuluttajaneuvonta on valtakunnallinen palvelu, josta on mahdollista saada tietoa kuluttajan oikeuksista sekä sovitteluapua kuluttajan ja yrityksen väliseen riitaan. Neuvot ja opastukset ovat maksuttomia. Riitatilanteet voivat usein ratketa yksinkertaisesti kun kuluttajaneuvoja ottaa yhteyttä yritykseen ja sovittelee riidan. Tämä on mahdollista kuitenkin vain kuluttajan aloitteesta. Kuluttajaneuvonnan toimipisteet sijaitsevat digi- ja väestötietovirastoissa.
Lakimiehet käsittelevät tietojasi luottamuksellisesti, eikä niitä tallenneta
Minilex.fi-palveluun.
Tiesitkö, että monissa asioissa lakikulusi ovat katettavissa kotivakuutuksen oikeusturvavakuutuksesta tai julkisesta oikeusavusta. Usein lakikulut voidaan myös vaatia vastapuolen maksettavaksi.
Lähettämällä yllä olevan tarjouspyynnön tai soittamalla asiakaspalveluun 0400 4111 43 saat:
Jos tarvitset vain lakineuvontaa, niin soitathan lakipuhelimeen 0600 12 450. Asiakaspalvelu ei anna lakineuvoja.