- Lakipuhelin neuvoo aamusta iltaan joka päivä -
Suomen paras lakipuhelin! Kiitos tästä palvelusta.
Työ- ja elinkeinoministeriön hallinnonalaan kuuluva Kilpailu- ja kuluttajavirasto (KKV) on toiminut vuodesta 2013 alkaen, jolloin Kilpailuvirasto ja Kuluttajavirasto yhdistettiin Kilpailu- ja kuluttajavirastoksi.
Kilpailu- ja kuluttajaviraston tehtävä on valvoa kilpailulain, EU:n kilpailusääntöjen sekä kuluttajansuojalainsäädännön noudattamista, antaa lausuntoja mahdollisesti kilpailu- tai kuluttajapoliittisia vaikutuksia omaavista lainsäädäntöhankkeista ja tehdä aloitteita kilpailun sekä kuluttajansuojan edistämiseksi. Tavoitteena virastolla on taata terveet ja toimivat markkinat ja varmistaa markkinatoimijoiden vastuullinen ja kuluttajien edun huomioonottava käytös.
Kilpailu- ja kuluttajavirasto osallistuu myös kansainväliseen yhteistyöhön oman vastuualueensa tiimoilta ja pyrkii edistämään kuluttajavalistusta ja -kasvatusta. Lisäksi viraston tehtäväkenttään kuuluu aluehallintovirastojen, talous- ja velkaneuvonnan sekä digi- ja väestötietokeskusten kulutusneuvonnan ohjaus ja koulutus, kuten myös muun muassa matkatoimistojen vakuuksien valvominen ja rekisterinpito Suomessa toimivista valmismatkaliikkeistä.
Lakimiehet käsittelevät tietojasi luottamuksellisesti, eikä niitä tallenneta
Minilex.fi-palveluun.
Tiesitkö, että monissa asioissa lakikulusi ovat katettavissa kotivakuutuksen oikeusturvavakuutuksesta tai julkisesta oikeusavusta. Usein lakikulut voidaan myös vaatia vastapuolen maksettavaksi.
Lähettämällä yllä olevan tarjouspyynnön tai soittamalla asiakaspalveluun 0400 4111 43 saat:
Jos tarvitset vain lakineuvontaa, niin soitathan lakipuhelimeen 0600 12 450. Asiakaspalvelu ei anna lakineuvoja.