Minilex - Lakipuhelin

EU:n kuluttaja-asiamies

» Lakipuhelin neuvoo - Soita 0600 12 450 »

Euroopan unionissa ei ole varsinaista kuluttaja-asiamiestä, vaan kuluttajansuojakysymyksistä vastaa Euroopan kuluttajakeskus. Sen tehtävänä on auttaa kuluttajia rajat ylittävään EU:n, Islannin tai Norjan alueella tapahtuvaan kauppaan liittyvissä kysymyksissä. Sille eivät siis kuulu Suomen sisäiseen kuluttajakauppaan liittyvät kysymykset, joista huolehtii Kilpailu- ja kuluttajaviraston alainen kuluttajaneuvonta.

Euroopan kuluttajakeskus antaa neuvontaa tuotteiden tilaamista, maksamista ja palauttamista koskevissa kysymyksissä sekä muissa kaupankäyntiin liittyvissä ongelmatilanteissa. Se tarjoaa muun muassa apua viallisesta tuotteesta tai palvelusta valittamisessa, ja sen verkkosivuilla on valmiita reklamaatiomalleja.

» Lakipuhelin neuvoo - Soita 0600 12 450 »


Selvitä asiasi heti

Lakiasiat kannattaa aina selvittää heti, ainakin itselle. Lakipuhelimen juristit selventävät oikeutesi ja velvollisuutesi sekä antavat neuvoja kuinka sinun tulisi asiassasi toimia. Näin toimimalla estät ennakolta ongelmien ja riitojen syntymisen tai niiden pahentumisen.

» Suomen suurin lakipalvelu auttaa - Soita 0600 12 450 »


Euroopan kuluttajakeskus antaa lisäksi sovitteluapua yksittäisissä riita-asioissa, jotka koskevat rajat ylittävää kuluttajakauppaa. Sillä ei kuitenkaan ole toimivaltaa antaa osapuolia sitovia ratkaisuja tai velvoittaa myyjää tai palveluntarjoajaa maksamaan hyvitystä tai korvausta. Se voi siis auttaa ainoastaan sovintoratkaisun löytämisessä.

- Lakipuhelin neuvoo aamusta iltaan joka päivä -


Pyydä tarjous lakipalvelusta

 

Jätä sitomaton tarjouspyyntö lakimiehen palkkaamiseksi




Lakimiehet käsittelevät tietojasi luottamuksellisesti, eikä niitä tallenneta
Minilex.fi-palveluun.


 

Aiheeseen liittyvät artikkelit


 

Selaa lakitietoa