- Lakipuhelin neuvoo aamusta iltaan joka päivä -
Suomen paras lakipuhelin! Kiitos tästä palvelusta.
Euroopan unionissa ei ole varsinaista kuluttaja-asiamiestä, vaan kuluttajansuojakysymyksistä vastaa Euroopan kuluttajakeskus. Sen tehtävänä on auttaa kuluttajia rajat ylittävään EU:n, Islannin tai Norjan alueella tapahtuvaan kauppaan liittyvissä kysymyksissä. Sille eivät siis kuulu Suomen sisäiseen kuluttajakauppaan liittyvät kysymykset, joista huolehtii Kilpailu- ja kuluttajaviraston alainen kuluttajaneuvonta.
Euroopan kuluttajakeskus antaa neuvontaa tuotteiden tilaamista, maksamista ja palauttamista koskevissa kysymyksissä sekä muissa kaupankäyntiin liittyvissä ongelmatilanteissa. Se tarjoaa muun muassa apua viallisesta tuotteesta tai palvelusta valittamisessa, ja sen verkkosivuilla on valmiita reklamaatiomalleja.
Euroopan kuluttajakeskus antaa lisäksi sovitteluapua yksittäisissä riita-asioissa, jotka koskevat rajat ylittävää kuluttajakauppaa. Sillä ei kuitenkaan ole toimivaltaa antaa osapuolia sitovia ratkaisuja tai velvoittaa myyjää tai palveluntarjoajaa maksamaan hyvitystä tai korvausta. Se voi siis auttaa ainoastaan sovintoratkaisun löytämisessä.
Lakimiehet käsittelevät tietojasi luottamuksellisesti, eikä niitä tallenneta
Minilex.fi-palveluun.
Tiesitkö, että monissa asioissa lakikulusi ovat katettavissa kotivakuutuksen oikeusturvavakuutuksesta tai julkisesta oikeusavusta. Usein lakikulut voidaan myös vaatia vastapuolen maksettavaksi.
Lähettämällä yllä olevan tarjouspyynnön tai soittamalla asiakaspalveluun 0400 4111 43 saat:
Jos tarvitset vain lakineuvontaa, niin soitathan lakipuhelimeen 0600 12 450. Asiakaspalvelu ei anna lakineuvoja.