Minilex - Lakipuhelin

Kuluttajariitalautakunnan tarkastaja

» Lakipuhelin neuvoo - Soita 0600 12 450 »

Kuluttajariitalautakunta ratkaisee sille tulleet asiat pääasiassa kirjallisen materiaalin pohjalta ja joskus myös tarkastamalla tuotteen. Tarkastuksen suorittaa kuluttajariitalautakunnan tarkastaja, jolla on osaamista juuri kyseisenlaisesta tavarasta tai palvelusta. Kuluttajan on syytä varmistaa asian käsittelijältä, voiko tuotetta käyttää vai aiotaanko se tarkastaa. Ennen tarkastusta tavaraa ei tule korjauttaa, ellei virhettä ole korjattava välittömästi suurempien vahinkojen estämiseksi. Tällöin kannattaa hankkia puolueettoman asiantuntijan lausunto virheestä. Esimerkiksi Keskuskauppakamari tarjoaa tavarantarkastuspalveluja, jossa HTT-tavarantarkastaja suorittaa palvelun tai tavaran teknisen tarkastuksen. HTT-tavarantarkastaja antaa tavarantarkastuskertomuksen, jossa hän kertoo puolueettoman näkemyksensä tavaran tai palvelun virheestä. Tarkastuskertomusta voi käyttää todisteena kuluttajariitalautakunnalle tehtävässä valituksessa.

- Lakipuhelin neuvoo aamusta iltaan joka päivä -


Pyydä tarjous lakipalvelusta

 

Jätä sitomaton tarjouspyyntö lakimiehen palkkaamiseksi




Lakimiehet käsittelevät tietojasi luottamuksellisesti, eikä niitä tallenneta
Minilex.fi-palveluun.


 

Aiheeseen liittyvät artikkelit


 

Selaa lakitietoa