» Lakipuhelin neuvoo - Soita 0600 12 450 »
Kuluttajariitalautakunta ratkaisee sille tulleet asiat pääasiassa kirjallisen materiaalin pohjalta ja joskus myös tarkastamalla tuotteen. Tarkastuksen suorittaa kuluttajariitalautakunnan tarkastaja, jolla on osaamista juuri kyseisenlaisesta tavarasta tai palvelusta. Kuluttajan on syytä varmistaa asian käsittelijältä, voiko tuotetta käyttää vai aiotaanko se tarkastaa. Ennen tarkastusta tavaraa ei tule korjauttaa, ellei virhettä ole korjattava välittömästi suurempien vahinkojen estämiseksi. Tällöin kannattaa hankkia puolueettoman asiantuntijan lausunto virheestä. Esimerkiksi Keskuskauppakamari tarjoaa tavarantarkastuspalveluja, jossa HTT-tavarantarkastaja suorittaa palvelun tai tavaran teknisen tarkastuksen. HTT-tavarantarkastaja antaa tavarantarkastuskertomuksen, jossa hän kertoo puolueettoman näkemyksensä tavaran tai palvelun virheestä. Tarkastuskertomusta voi käyttää todisteena kuluttajariitalautakunnalle tehtävässä valituksessa.
- Lakipuhelin neuvoo aamusta iltaan joka päivä -
Pyydä tarjous lakipalvelusta
Jätä sitomaton tarjouspyyntö lakimiehen palkkaamiseksi
Lakimiehet käsittelevät tietojasi luottamuksellisesti, eikä niitä tallenneta
Minilex.fi-palveluun.
Selvitämme maksutta, tarvitseeko sinun maksaa lakikulujasi
Tiesitkö, että monissa asioissa lakikulusi ovat katettavissa kotivakuutuksen oikeusturvavakuutuksesta tai julkisesta oikeusavusta. Usein lakikulut voidaan myös vaatia vastapuolen maksettavaksi.
Lähettämällä yllä olevan tarjouspyynnön tai soittamalla asiakaspalveluun 0400 4111 43 saat:
- maksuttoman selvityksen lakikuluistasi
- maksuttoman alkukartoituksen asiaasi
- halutessasi asiaasi erikoistuneen juristin maan kattavasta, laajasta juristiverkostosta.
Jos tarvitset vain lakineuvontaa, niin soitathan lakipuhelimeen 0600 12 450. Asiakaspalvelu ei anna lakineuvoja.
Aiheeseen liittyvät artikkelit
Selaa lakitietoa