- Lakipuhelin neuvoo aamusta iltaan joka päivä -
Suomen paras lakipuhelin! Kiitos tästä palvelusta.
Kuluttajariitalautakunta on puolueeton ja riippumaton kuluttajansuojaviranomainen. Se antaa päätöksiä kuluttajien ja elinkeinonharjoittajien välisissä erimielisyyksissä, jotka koskevat kulutustavaroita ja -palveluja, asuntokauppaa, huoneenvuokraa, asumisoikeuden luovutusta ja takaus- ja panttaussitoumuksia.
Kuluttajariidan käsittely kuluttajariitalautakunnassa on maksutonta. Asian selvittämisestä ja käsittelemisestä lautakunnassa ei peritä maksuja. Osapuolten tulee kuitenkin pääsääntöisesti itse vastata sellaisista kustannuksista, jotka aiheutuvat asian selvittelystä. Tyypillisesti tällaisia kuluja ovat esimerkiksi puhelinsoitot, kirjeiden postitus ja asiakirjojen kopiointi. Tällaisten kustannusten määrä jää kuitenkin yleensä paljon pienemmäksi kuin oikeudenkäyntikulut, mikäli asia olisi viety tuomioistuimen ratkaistavaksi.
Jos asianosainen on omalla kustannuksellaan hankkinut asian ratkaisemiseksi tarpeellisia asiantuntijalausuntoja tai muita selvityksiä, lautakunta voi kuitenkin suosittaa niistä aiheutuneiden kustannusten korvaamista asianosaiselle.
Lakimiehet käsittelevät tietojasi luottamuksellisesti, eikä niitä tallenneta
Minilex.fi-palveluun.
Tiesitkö, että monissa asioissa lakikulusi ovat katettavissa kotivakuutuksen oikeusturvavakuutuksesta tai julkisesta oikeusavusta. Usein lakikulut voidaan myös vaatia vastapuolen maksettavaksi.
Lähettämällä yllä olevan tarjouspyynnön tai soittamalla asiakaspalveluun 0400 4111 43 saat:
Jos tarvitset vain lakineuvontaa, niin soitathan lakipuhelimeen 0600 12 450. Asiakaspalvelu ei anna lakineuvoja.