Minilex - Lakipuhelin

Euroopan kuluttajariitalautakunta

» Lakipuhelin neuvoo - Soita 0600 12 450 »

Euroopassa ei ole varsinaista kuluttajariitalautakuntaa, vaan kuluttajakeskus. Euroopan kuluttajakeskuksen tehtävänä on neuvoa kuluttajia rajat ylittävän kaupan kysymyksissä. Siltä voi kysyä neuvoa, kun tilaa palveluita tai tuotteita muista EU-vatioista, Norjasta tai Islannista. Kysymykset voivat liittyä esimerkiksi tuotteiden tilaamiseen, maksamiseen verkkokaupassa, lennon peruutukseen, tavarassa olevaan virheeseen ja tavaran palautukseen. Lisäksi Euroopan kuluttajakeskus tarjoaa soviteluapua riitatilanteissa, joita kuluttajalla on toisessa EU:n jäsenmaassa, Norjassa tai Islannissa sijaitsevan yrityksen kanssa. Kuluttajakeskus ei voi kuitenkaan velvoittaa myyjää tai palveluntarjoajaa korvaukseen, vaikka tämä olisikin syyllistynyt sopimusrikkomukseen.

Euroopan kuluttajakeskus tiedottaa aktiivisesti kuluttajansuoja-asioista verkkosivuillaan ja sosiaalisessa mediassa. Keskukseen voi ottaa myös henkilökohtaisesti yhteyttä puhelimitse tai sähköisen yhteydenottolomakkeen välityksellä.

Suomessa sijaitseva Euroopan kuluttajakeskus on vain yksi toimipiste Euroopan laajuisessa verkostossa (European Consumer Centres Network, ECC-Net). Toimipisteitä on jokaisessa EU-valtiossa sekä Norjassa ja Islannissa. Suomessa kuluttajakeskus on osa Kilpailu- ja kuluttajavirastoa.

- Lakipuhelin neuvoo aamusta iltaan joka päivä -


Pyydä tarjous lakipalvelusta

 

Jätä sitomaton tarjouspyyntö lakimiehen palkkaamiseksi




Lakimiehet käsittelevät tietojasi luottamuksellisesti, eikä niitä tallenneta
Minilex.fi-palveluun.


 

Aiheeseen liittyvät artikkelit


 

Selaa lakitietoa