Minilex - Lakipuhelin

Kuluttajavirasto

» Lakipuhelin neuvoo - Soita 0600 12 450 »

Kuluttajavirasto on kuluttaja-alan keskusvirasto. Kuluttajansuojan tarkoituksena on turvata se, että kuluttajilla on käytettävissään riittävät ja oikeat tiedot valintojensa tekemiseksi ja että yritysten markkinoinnissa ja asiakassuhteissa käytetyt menetelmät ovat asianmukaisia ja sopimusehdot kohtuullisia. Kuluttajaviraston tehtävinä on antaa neuvontaa sekä kuluttajille että yrityksille kuluttajansuojaa koskevissa asioissa sekä yleisesti antaa tietoa ja ohjeita kuluttajansuojasta.

Kuluttajaviraston tehtäviin kuuluu muun muassa kuluttajavalistuksesta huolehtiminen, kuluttajaneuvonnan ohjaus, kuluttajakysymyksiin liittyvien selvitysten ja vertailujen tekeminen. Kuluttajavirasto on yleisviranomainen, jonka tehtävänä on huolehtia sellaisista kuluttajakysymyksistä, jotka eivät kuulu muiden kuluttajaviranomaisten tehtäviin.

Kuluttajavirastolle kuuluu myös joitakin oikeudellisia valvontatehtäviä. Yksi tärkeimmistä tällaisista tehtävistä on kulutushyödykkeiden turvallisuuteen liittyvä valvonta. Kuluttajaviraston tehtävänä on valvoa kulutustavaroiden ja kuluttajapalvelusten turvallisuutta. Kuluttajaviraston tehtävänä on myös valvoa valmismatkaliikkeiden vakuuksia ja ylläpitää rekisteriä Suomessa toimivista valmismatkaliikkeistä.

 

- Lakipuhelin neuvoo joka päivä klo 6 - 24 -


Pyydä tarjous lakipalvelusta

 

Jätä sitomaton tarjouspyyntö lakimiehen palkkaamiseksi




Lakimiehet käsittelevät tietojasi luottamuksellisesti, eikä niitä tallenneta
Minilex.fi-palveluun.


 

Aiheeseen liittyvät artikkelit


 

Selaa lakitietoa