- Lakipuhelin neuvoo aamusta iltaan joka päivä -
Suomen paras lakipuhelin! Kiitos tästä palvelusta.
Kuluttajavirasto on kuluttaja-alan keskusvirasto. Kuluttajansuojan tarkoituksena on turvata se, että kuluttajilla on käytettävissään riittävät ja oikeat tiedot valintojensa tekemiseksi ja että yritysten markkinoinnissa ja asiakassuhteissa käytetyt menetelmät ovat asianmukaisia ja sopimusehdot kohtuullisia. Kuluttajaviraston tehtävinä on antaa neuvontaa sekä kuluttajille että yrityksille kuluttajansuojaa koskevissa asioissa sekä yleisesti antaa tietoa ja ohjeita kuluttajansuojasta.
Kuluttajaviraston tehtäviin kuuluu muun muassa kuluttajavalistuksesta huolehtiminen, kuluttajaneuvonnan ohjaus, kuluttajakysymyksiin liittyvien selvitysten ja vertailujen tekeminen. Kuluttajavirasto on yleisviranomainen, jonka tehtävänä on huolehtia sellaisista kuluttajakysymyksistä, jotka eivät kuulu muiden kuluttajaviranomaisten tehtäviin.
Kuluttajavirastolle kuuluu myös joitakin oikeudellisia valvontatehtäviä. Yksi tärkeimmistä tällaisista tehtävistä on kulutushyödykkeiden turvallisuuteen liittyvä valvonta. Kuluttajaviraston tehtävänä on valvoa kulutustavaroiden ja kuluttajapalvelusten turvallisuutta. Kuluttajaviraston tehtävänä on myös valvoa pakettimatkanjärjestäjien vakuuksia ja ylläpitää rekisteriä Suomessa toimivista pakettimatkojen tarjoajista.
Lakimiehet käsittelevät tietojasi luottamuksellisesti, eikä niitä tallenneta
Minilex.fi-palveluun.
Tiesitkö, että monissa asioissa lakikulusi ovat katettavissa kotivakuutuksen oikeusturvavakuutuksesta tai julkisesta oikeusavusta. Usein lakikulut voidaan myös vaatia vastapuolen maksettavaksi.
Lähettämällä yllä olevan tarjouspyynnön tai soittamalla asiakaspalveluun 0400 4111 43 saat:
Jos tarvitset vain lakineuvontaa, niin soitathan lakipuhelimeen 0600 12 450. Asiakaspalvelu ei anna lakineuvoja.