Minilex - Lakipuhelin

Reklamaatiovelvollisuus viivästyksen yhteydessä

» Lakipuhelin neuvoo - Soita 0600 12 450 »

Viivästystilanteissa ostajan ei tarvitse tehdä varsinaista reklamaatiota. Kuluttajalla on kuitenkin oikeus vaatia suorituksen täyttämistä. Vaatimuksen esittämisen viivyttely kohtuuttoman kauan aiheuttaa sen, että oikeus vaatimuksen esittämiseen menetetään. Kohtuullisen ajan arvioinnissa otetaan huomioon muun muassa se, millainen tavara on laadultaan, myyjän käyttäytyminen sekä muut olosuhteet. Eräitä kuluttajapalvelussopimuksia koskee säännös, jonka mukaan kuluttaja tilaajana ei saa purkaa sopimusta eikä vaatia vahingonkorvausta viivästyksen vuoksi ellei hän kohtuullisessa ajassa luovutuksesta tiedon saatuaan ilmoita toimeksisaajalle, että hän purkaa sopimuksen tai haluaa vaatia vahingonkorvausta. Jos tilaaja purkaa sopimuksen, hän ei kuitenkaan ole velvollinen erikseen ilmoittamaan vahingonkorvausvaatimuksesta.

- Lakipuhelin neuvoo joka päivä klo 6 - 24 -


Pyydä tarjous lakipalvelusta

 

Jätä sitomaton tarjouspyyntö lakimiehen palkkaamiseksi




Lakimiehet käsittelevät tietojasi luottamuksellisesti, eikä niitä tallenneta
Minilex.fi-palveluun.


 

Aiheeseen liittyvät artikkelit


 

Selaa lakitietoa