Hei
Sovimme autohuolto yrityksen kanssa tekstiviestitse auton huollon hinnaksi 240€. Vein auton huoltoon ja allekirjoitin sopimuksen ensimmäiselle sivulle jossa oli eritelty suurin piirtein sovittu hinta (erittely sekava mutta melkein samanhintainen). En kuitenkaan huomannut että sopimuksessa oli myös toinen sivu johon oli eritelty lisäkustannuksia joita ei ollut ensimmäisellä sivulla jonka allekirjoitin. Toisella sivulla oli paikka allekirjoitukselle jota en ollut allekirjoittanut. Toiminta on mielestäni tahallisen harhaanjohtavaa, mutta onko minulla mahdollista saada hyvitystä harhaanjohtavasti hinnoitellusta huollosta joka ei vastannut mitä alussa sovimme?
Minilex
30 vastausta
Soita lakimiehelle - 0600 12 450
Ota yhteyttä yritykseen: Keskustele ensin suoraan autohuoltoyrityksen kanssa ja ilmaise huolestumisesi. Saatat voida sopia kohtuullisesta ratkaisusta, kuten osittaisesta hyvityksestä.
Kuluttajaneuvonta: Voit ottaa yhteyttä paikalliseen kuluttajaneuvontaan saadaksesi neuvoja ja ohjausta tilanteeseesi. Kuluttajaneuvonnasta voit saada tietoa kuluttajan oikeuksista ja siitä, miten edetä mahdollisissa riitatilanteissa.
Oikeudellinen apu: Jos asiat eivät etene tyydyttävällä tavalla, harkitse oikeudellisen avun hakemista. Ota yhteyttä esimerkiksi meidän lakimiehiimme.
On tärkeää, että asiakkaalle annetaan kaikki tarvittava tieto ennen sopimuksen allekirjoittamista, ja harhaanjohtava hinnoittelu voi olla kuluttajansuojan vastaista toimintaa. Muista säilyttää kaikki sopimukset, viestinvaihto ja muut asiakirjat, jotka voivat olla hyödyllisiä mahdollisessa riitatilanteessa.
Huomaathan, että lainsäädäntö on saattanut joiltain osin muuttua.
Varmista asiasi lakipuhelimesta, soita
0600 12 450.