- Lakipuhelin neuvoo aamusta iltaan joka päivä -
Suomen paras lakipuhelin! Kiitos tästä palvelusta.
Kuluttajariitalautakunta käsittelee kirjallisia valituksia, joissa vaaditaan vastapuolelta hyvitystä. Se antaa valituksen johdosta lakiin perustuvan päätöksen, joka on suositus riidan ratkaisemisesta. Päätös ei siten ole oikeudellisesti velvoittava eikä sitä voida panna täytäntöön pakkotoimin. Kuluttajariitalautakunnan päätöksillä on kuitenkin käytännössä merkittävä painoarvo, sillä noin 80 prosentissa tapauksista osapuolet noudattavat päätöstä.
Kuluttajariitalautakunnan toimivaltaan kuuluvat kuluttajien ja elinkeinonharjoittajien väliset erimielisyydet, jotka koskevat kulutustavaroita ja -palveluja, asuntokauppaa, huoneenvuokraa, asumisoikeuden luovutusta sekä takaus- ja panttaussitoumuksia. Asian käsittely lautakunnassa on maksutonta, ja osapuolten maksettavaksi tulevat pääsääntöisesti vain asiaan liittyvät omat selvityskulut.
Jos kuluttajariitalautakunnan päätös ei johda haluttuun lopputulokseen, kannattaa olla yhteydessä lakimieheen asian viemiseksi tuomioistuimeen.
Lakimiehet käsittelevät tietojasi luottamuksellisesti, eikä niitä tallenneta
Minilex.fi-palveluun.
Tiesitkö, että monissa asioissa lakikulusi ovat katettavissa kotivakuutuksen oikeusturvavakuutuksesta tai julkisesta oikeusavusta. Usein lakikulut voidaan myös vaatia vastapuolen maksettavaksi.
Lähettämällä yllä olevan tarjouspyynnön tai soittamalla asiakaspalveluun 0400 4111 43 saat:
Jos tarvitset vain lakineuvontaa, niin soitathan lakipuhelimeen 0600 12 450. Asiakaspalvelu ei anna lakineuvoja.