- Lakipuhelin neuvoo aamusta iltaan joka päivä -
Suomen paras lakipuhelin! Kiitos tästä palvelusta.
Kuluttajariitalautakunnan päätehtävä on antaa ratkaisusuosituksia kuluttajariita-asioissa. Se antaa ratkaisuja yksittäisissä erimielisyyksissä. Lautakunta on riippumaton ja puolueeton oikeussuojaelin.
Lautakunta voi ottaa myös käsiteltäväkseen ryhmävalituksia, jos sille on edellytykset. Lautakunnan henkilökunnan tulee antaa ohjeita ja neuvoja kuluttajariita-asian asianosaisille asian vireille saattamisesta ja lautakunnan menettelytavoista.
Lautakunta koostuu lainoppineista ja asiantuntijajäsenistä. Lautakunnan keskeisimpiä arvoja ovat oikeuden helppo saatavuus yksityisille henkilöille sekä oikeudenmukaisuus. Lautakunnan ratkaisut ja täysistuntoratkaisut linjaavat sekä ohjaavat kuluttajaoikeutta. Esimerkiksi lautakunnan ratkaisusuositukset ovat vaikuttaneet kysymykseen siitä, mitä pidetään kuluttajakauppana ja kuluttajapalveluksena.
Lakimiehet käsittelevät tietojasi luottamuksellisesti, eikä niitä tallenneta
Minilex.fi-palveluun.
Tiesitkö, että monissa asioissa lakikulusi ovat katettavissa kotivakuutuksen oikeusturvavakuutuksesta tai julkisesta oikeusavusta. Usein lakikulut voidaan myös vaatia vastapuolen maksettavaksi.
Lähettämällä yllä olevan tarjouspyynnön tai soittamalla asiakaspalveluun 0400 4111 43 saat:
Jos tarvitset vain lakineuvontaa, niin soitathan lakipuhelimeen 0600 12 450. Asiakaspalvelu ei anna lakineuvoja.