Minilex - Lakipuhelin

Toimeksisaajan virhe ja hinnanalennus

» Lakipuhelin neuvoo - Soita 0600 12 450 »

Aina palvelus ei ole virheetön ja tällöin kuluttajalle voi syntyä mahdollisuus vaatia esimerkiksi hinnan alennusta tai kaupan purkua.  Hinnanalennus voidaan toteuttaa esimerkiksi vähentämällä hinnasta korjauskulut tai alentamalla palveluksen hintaa normaalia alemmaksi. Hinnanalennusta ei voida hyvittää lahjakorttina, ellei tilaaja ole suostunut tällaiseen. 

Lain mukaan, jos virheen korjaaminen tai uusi suoritus ei tule kysymykseen tai tällaista oikaisua ei tehdä kohtuullisessa ajassa tilaajan ilmoituksesta virheestä palveluksessa, on tilaajalla oikeus vaatia virhettä vastaavaa hinnanalennusta. Tilaajalla on kuitenkin oikeus purkaa kokonaankin sopimus, jos muuta seuraamusta siinä tilanteessa ei pidetä kohtuullisena. Tällöin tilaaja voi kuitenkin joutua maksamaan korvausta toimeksisaajalla suorituksesta, jota ei voida palauttaa ilman olennaista haittaa. Jos tilaajalla kuitenkin on painavia syitä olettaa, että palveluksessa virhe tulee olemaan olennainen, on tilaajalla oikeus purkaa sopimus siltä osin kuin sitä ei ole vielä ehditty suorittaa.  

 

- Lakipuhelin neuvoo joka päivä klo 6 - 24 -


Pyydä tarjous lakipalvelusta

 

Jätä sitomaton tarjouspyyntö lakimiehen palkkaamiseksi




Lakimiehet käsittelevät tietojasi luottamuksellisesti, eikä niitä tallenneta
Minilex.fi-palveluun.


 

Aiheeseen liittyvät artikkelit


 

Selaa lakitietoa