Minilex - Lakipuhelin

Matkustajan tekemä virheilmoitus valmismatkasta

» Lakipuhelin neuvoo - Soita 0600 12 450 »

Virheilmoitus on matkustajan kannalta tärkeä oikeussuojakeino. Matkustajan tulee ilmoittaa matkanjärjestäjälle virheestä olosuhteet huomioon ottaen ilman aiheetonta viivytystä. Jos virheen korjaaminen välittömästi ei ole tarpeellista, matkustajan on asetettava matkanjärjestäjälle kohtuullinen aika virheen korjaamiseen. Jos matkustaja ei tee virheilmoitusta, menettää hän mahdollisuutensa vedota virheeseen enää myöhemmin.

Matkustaja saa kuitenkin vedota virheeseen vielä myöhemminkin, vaikka hän ei olisi tehnyt virheilmoitusta, jos matkanjärjestäjä tai muu taho, jota hän on käyttänyt apunaan sopimuksen täyttämisessä, on toiminut törkeän huolimattomasti tai kunnianvastaisesti ja arvottomasti. Matkanjärjestäjän huolimattomuus voi olla törkeää, jos hän esimerkiksi laiminlyö varata matkustajalle paikan kuljetusvälineeseen tai majoitustiloihin. Kunnianvastaisesta ja arvottomasta menettelystä voi olla kysymys esimerkiksi silloin, kun matkanjärjestäjä ei ennen matkaa ilmoita matkustajalle tiedossaan olevasta seikasta, jonka vuoksi matkaa ei voida toteuttaa sovitulla tavalla.

- Lakipuhelin neuvoo aamusta iltaan joka päivä -


Pyydä tarjous lakipalvelusta

 

Jätä sitomaton tarjouspyyntö lakimiehen palkkaamiseksi




Lakimiehet käsittelevät tietojasi luottamuksellisesti, eikä niitä tallenneta
Minilex.fi-palveluun.


 

Aiheeseen liittyvät artikkelit


 

Selaa lakitietoa