Minilex - Lakipuhelin

Hinnanalennus virheen seuraamuksena

» Lakipuhelin neuvoo - Soita 0600 12 450 »

Matkanjärjestäjän puolelta virheenä pidetään sitä, jos matkapalvelu ei vastaa sovittua tai jos matkanjärjestäjä ei ole antanut matkustajalle riittäviä tietoja, jotka olisivat vaikuttaneen matkustajan päätöksentekoon tai jos hän on laiminlyönyt velvollisuutensa avustaa vaikeuksiin joutunutta matkustajaa. Matkanjärjestäjä voi kieltäytyä korjaamasta virhettä, jos sen korjaaminen ei ole mahdollista ilman, että siitä aiheutuisi kohtuuttomia kustannuksia, kun otetaan huomioon virheen suuruus ja matkapalvelujen arvo. Matkustaja voi itse korjata virheen, mutta matkanjärjestäjällä on tällöin oikeus kieltäytyä maksamasta korjauksesta aiheutuneita kohtuuttomaksi katsottavia kustannuksia.

Jos matkanjärjestäjä kieltäytyy korjaamasta virhettä, on matkustajalla oikeus hinnanalennukseen ja vahingonkorvaukseen aiheutuneesta vahingosta. Matkustajalla on oikeus asianmukaiseen hinnanalennukseen koko siltä ajalta, jolloin matkanjärjestäjän suorituksessa on ollut virhe, jollei matkanjärjestäjä osoita, että virhe johtuu matkustajasta itsestään. Siispä myös matkustajan omat toienpiteet voivat vaikuttaa hinnanalennuksen määrään.

- Lakipuhelin neuvoo aamusta iltaan joka päivä -


Pyydä tarjous lakipalvelusta

 

Jätä sitomaton tarjouspyyntö lakimiehen palkkaamiseksi




Lakimiehet käsittelevät tietojasi luottamuksellisesti, eikä niitä tallenneta
Minilex.fi-palveluun.


 

Aiheeseen liittyvät artikkelit


 

Selaa lakitietoa