- Lakipuhelin neuvoo aamusta iltaan joka päivä -
Suomen paras lakipuhelin! Kiitos tästä palvelusta.
Tilaaja saa purkaa kuluttajapalvelussopimuksen toimeksisaajan viivästyksen johdosta, jos sopimusrikkomus on olennainen. Tilaajan on kuitenkin tärkeää muistaa ilmoittaa purkamisesta toimeksisaajalle. Jos palvelus on luovutettu viivästyneenä, tilaaja ei nimittäin saa purkaa sopimusta viivästyksen vuoksi, ellei hän kohtuullisessa ajassa luovutuksesta tiedon saatuaan ilmoita toimeksisaajalle sopimuksen purkamisesta. Jos tilaaja purkaa sopimuksen, hänen ei tarvitse erikseen ilmoittaa vahingonkorvausvaatimuksesta.
Viivästyneen luovutuksen jälkeen tilaajan on siis ilmoitettava kohtuullisessa ajassa toimeksisaajalle sopimuksen purkamisesta sillä uhalla, että hän muutoin menettää purkuoikeutensa. Pääsääntöisesti kohtuullinen aika on melko lyhyt, yleensä enintään muutama päivä tavaran luovutuksesta.
Tilaaja voi myös asettaa toimeksisaajalle kohtuullisen lisäajan palveluksen suorittamista varten. Jos palvelusta ei luovuteta lisäajan kuluessa, tilaaja saa purkaa sopimuksen. Purkaminen voi tulla kyseeseen jo lisäajan kuluessa, mikäli toimeksisaaja ilmoittaa, ettei hän tule täyttämään sopimusta lisäajan kuluessa.
Jos tilaajalla on painavia syitä olettaa, että palvelus viivästyy olennaisesti, tilaaja saa purkaa spimuksen heti.
On mahdollista, että osa palveluksesta on jo keretty suorittaa ennen sopimuksen purkamista. Jos huomattava osa palveluksesta on suoritettu, tilaajalla on oikeus purkaa sopimus vain siltä osin, kun palvelus on suorittamatta. Tiettyjen edellytysten täyttyessä tilaajalla voi olla oikeus purkaa sopimus kokonaisuudessaan, vaikka osa palveluksesta olisi jo suoritettu. Oikeus koko sopimuksen purkamiseen konkretisoituu tilanteessa, jossa palveluksen tarkoitus viivästyksen vuoksi jää olennaisesti saavuttamatta.
Jos palveluksessa on virhe, tilaajan on ilmoitettava tästä toimeksisaajalle kohtuullisessa ajassa siitä, kun hän havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt se havaita. Muutoin tilaaja menettää oikeutensa vedota palveluksen virheeseen.
Minilexin lakimiehet auttavat mielellään kuluttajapalvelussopimusten purkamiseen liittyvissä kysymyksissä.
Lakimiehet käsittelevät tietojasi luottamuksellisesti, eikä niitä tallenneta
Minilex.fi-palveluun.
Tiesitkö, että monissa asioissa lakikulusi ovat katettavissa kotivakuutuksen oikeusturvavakuutuksesta tai julkisesta oikeusavusta. Usein lakikulut voidaan myös vaatia vastapuolen maksettavaksi.
Lähettämällä yllä olevan tarjouspyynnön tai soittamalla asiakaspalveluun 0400 4111 43 saat:
Jos tarvitset vain lakineuvontaa, niin soitathan lakipuhelimeen 0600 12 450. Asiakaspalvelu ei anna lakineuvoja.