Minilex - Lakipuhelin

Kuluttajapalvelun virhe

» Lakipuhelin neuvoo - Soita 0600 12 450 »

Kuluttaja voi kohdata palveluita ja tavaroita hankkiessaan tilanteita, jolloin hänen ostamansa palvelu tai tavara ei välttämättä vastaakaan sitä, mitä hänellä on tarkoituksenaan ollut hankkia. Pääsääntöisesti palvelun on vastattava sitä, mitä sen sisällöstä on sovittu. Virhearviointia ei tehdä yksittäisen kuluttajan odotusten perusteella, vaan verraten siihen mitä yleisten odotusten perusteella voidaan olettaa palvelun olevan.

Palvelussa on virhe esimerkiksi silloin, jos se ei vastaa sellaisia tietoja, joita palvelusta on ennen sen hankkimista annettu. Tällöin kuluttaja on saatu tekemään ostopäätöksensä perustuen esimerkiksi virheelliseen markkinointiin, ja annettu tahallisesti tai tahattomasti sellaisia tietoja, jotka eivät ole paikkaansa pitäviä. Tällaiset toimet ovat saaneet kuluttajan tekemään päätöksensä hankkia palvelu, vaikka hän ei todellisuudessa olekaan ostamaansa palvelua myöhemmin saanutkaan. 

Palvelu ei myöskään saa maksaa merkittävästi enemmän, kuin mitä siitä annettu hinta-arvio on. Palvelun tulee myös vastata niitä vallitsevia säännöksiä, jota lain mukaan edellytetään esimerkiksi paloturvallisuutta arvioidessa. Palveluntuottaja ei saa toimillaan aiheuttaa kuluttajalle sellaisia kustannuksia, jotka eivät ole tarpeen palvelun tuottamiseksi. Työ on myös tehtävä asianmukaisesti ja huolellisesti, sekä käyttää sellaisia materiaaleja, jotka ovat laadultaan hyvää.

Kuluttajapalvelun virheestä kannattaa ensisijaisesti reklamoida ensin suoraan palvelun tuottajalle, mutta mikäli se ei tuota tulosta on kuluttajalla mahdollisuus ottaa yhteyttä viranomaiseen tai esimerkiksi lakimieheen, jolta saa oikeudellista apua asian hoitamiseen.

- Lakipuhelin neuvoo aamusta iltaan joka päivä -


Pyydä tarjous lakipalvelusta

 

Jätä sitomaton tarjouspyyntö lakimiehen palkkaamiseksi




Lakimiehet käsittelevät tietojasi luottamuksellisesti, eikä niitä tallenneta
Minilex.fi-palveluun.


 


Selvitämme maksutta, tarvitseeko sinun maksaa lakikulujasi

Tiesitkö, että monissa asioissa lakikulusi ovat katettavissa kotivakuutuksen oikeusturvavakuutuksesta tai julkisesta oikeusavusta. Usein lakikulut voidaan myös vaatia vastapuolen maksettavaksi.

Lähettämällä yllä olevan tarjouspyynnön tai soittamalla asiakaspalveluun 0400 4111 43 saat:

  • maksuttoman selvityksen lakikuluistasi
  • maksuttoman alkukartoituksen asiaasi
  • halutessasi asiaasi erikoistuneen juristin maan kattavasta, laajasta juristiverkostosta.

Jos tarvitset vain lakineuvontaa, niin soitathan lakipuhelimeen 0600 12 450. Asiakaspalvelu ei anna lakineuvoja.

Aiheeseen liittyvät artikkelit


 

Selaa lakitietoa

 

[chatbot]