- Lakipuhelin neuvoo aamusta iltaan joka päivä -
Suomen paras lakipuhelin! Kiitos tästä palvelusta.
Hinnanalennus on kuluttajapalveluksen virheen toissijainen seuraamus. On huomattava, että toimeksisaajan viivästyksen perusteella ei voi vaatia hinnanalennusta. Ensisijaisesti kuluttajalla on oikeus vaatia virheen oikaisua eli suorituksen korjaamista tai uusimista. Myös toimeksisaajalla on pääsääntöisesti oikeus tarjoutua suorittamaan oikaisu omalla kustannuksellaan, vaikka tilaaja ei olisi tätä vaatinut.
Jos virheen korjaaminen tai uusi suoritus ei onnistu tai jos sitä ei suoriteta kohtuullisessa ajassa siitä, kun tilaaja on ilmoittanut virheestä, tilaaja saa vaatia virhettä vastaavaa hinnanalennusta.
Hinnanalennus voi tulla kyseeseen esimerkiksi seuraavissa tilanteissa:
Hinnanalennuksen on määrältään vastattava virheen laatua. Lähtökohtana alennuksen määrän laskemisessa voidaan käyttää esimerkiksi palveluksen arvon alenemista tai virheen arvionvaraista merkitystä tilaajalle. Hintaa voidaan alentaa myös suhteessa palvelun käyttöhyödyn menettämiseen.
Minilexin lakimiehet auttavat mielellään kuluttajapalveluksen virheen seuraamuksiin liittyvissä kysymyksissä.
Lakimiehet käsittelevät tietojasi luottamuksellisesti, eikä niitä tallenneta
Minilex.fi-palveluun.
Tiesitkö, että monissa asioissa lakikulusi ovat katettavissa kotivakuutuksen oikeusturvavakuutuksesta tai julkisesta oikeusavusta. Usein lakikulut voidaan myös vaatia vastapuolen maksettavaksi.
Lähettämällä yllä olevan tarjouspyynnön tai soittamalla asiakaspalveluun 0400 4111 43 saat:
Jos tarvitset vain lakineuvontaa, niin soitathan lakipuhelimeen 0600 12 450. Asiakaspalvelu ei anna lakineuvoja.