- Lakipuhelin neuvoo aamusta iltaan joka päivä -
Suomen paras lakipuhelin! Kiitos tästä palvelusta.
Kuluttajansuojalaissa säädetään hyvästä luotonantotavasta, johon luoton markkinointi olennaisesti liittyy.
Lain mukaan edellytetään, ettei luotonantaja markkinoi luottoa siten, että markkinointi on selvästi omiaan heikentämään kuluttajan kykyä harkita luoton ottamista huolellisesti. Markkinointi ei saa siis olla esimerkiksi harhaanjohtavaa. Toiseksi lain mukaan silloin, kun markkinoidaan muita kulutushyödykkeitä, ei luoton myöntämistä saa käyttää pääasiallisena markkinointikeinona.
Luottoa markkinoitaessa tai sitä myöntäessä luotonantajan ei saa käyttää asioinnissa esimerkiksi lisämaksullista tekstiviestipalvelua.
Luotonantajalta edellytetään erityisesti sitä, että hän antaa kuluttajalle ennen luottosopimuksen tekemistä riittävät ja selkeät selvitykset sen arvioimiseksi, soveltuuko luotto kuluttajan tarpeisiin.
Kulutusluoton mainonnassa on muun muassa ilmoitettava luoton todellinen vuosikorko tai muu luottosopimuksen ehtoja koskeva tieto. Lisäksi mainontaan tulee sisällyttää tiedot luoton muista luottokustannuksista, luoton määrästä sekä luottosopimuksen kestosta.
Lakimiehet käsittelevät tietojasi luottamuksellisesti, eikä niitä tallenneta
Minilex.fi-palveluun.
Tiesitkö, että monissa asioissa lakikulusi ovat katettavissa kotivakuutuksen oikeusturvavakuutuksesta tai julkisesta oikeusavusta. Usein lakikulut voidaan myös vaatia vastapuolen maksettavaksi.
Lähettämällä yllä olevan tarjouspyynnön tai soittamalla asiakaspalveluun 0400 4111 43 saat:
Jos tarvitset vain lakineuvontaa, niin soitathan lakipuhelimeen 0600 12 450. Asiakaspalvelu ei anna lakineuvoja.