- Lakipuhelin neuvoo aamusta iltaan joka päivä -
Suomen paras lakipuhelin! Kiitos tästä palvelusta.
Elinkeinonharjoittaja ei saa menetellä markkinoinnissaan tai asiakassuhteissaan aggressiivisesti. Markkinointi on aggressiivista, jos elinkeinonharjoittaja häiritsee, pakottaa tai muutoin painostaa kuluttajaa niin, että kuluttaja todennäköisesti tekee ostopäätöksen, jota hän ei ilman painostamista olisi tehnyt. Menettelyn aggressiivisuutta arvioidaan kokonaisuutena, mutta erityisesti huomioidaan:
Aggressiivinen menettely ilmenee siis häirintänä, pakottamisena tai yleisesti ottaen painostamisena. Häirintää voi olla esimerkiksi suoramarkkinoinnin kohdistaminen sellaiseen henkilöön, joka on kieltänyt rekisterinpitäjää käyttämästä itseään koskevia tietoja markkinointia varten tai mainosten jakaminen postilaatikkoon, johon on kiinnitetty ”ei mainoksia”-tarra. Myös puhelin- tai kotimyyntiä myöhään illalla tai varhain aamulla voidaan pitää häirintänä. Pakottaminen tapahtuu fyysistä väkivaltaa käyttäen tai uhkaamalla esimerkiksi toisen henkeä, terveyttä tai omaisuutta. Kiellettyä markkinoinnissa on myös kuluttajan painostaminen siten, että kuluttajan mahdollisuudet tehdä perusteltu ostopäätös rajoittuvat olennaisesti. Tällöin elinkeinonharjoittaja esimerkiksi kuluttajan vanhuutta tai sairautta hyväksikäyttäen painostaa tämän ostopäätökseen. Painostamisena voidaan pitää myös kuluttajan uhkaamista perusteettomilla oikeustoimilla tämän ilmoittaessa tavaran tai palvelun virheistä.
Elinkeinonharjoittajan markkinointimenettelyn aggressiivisuutta arvioidaan lähtökohtaisesti kokonaisuutena ottaen huomioon yksittäistapaukselliset olosuhteet. Seuraavat menettelyt markkinoinnissa ja asiakassuhteissa ovat kuitenkin aina kiellettyjä:
On tärkeää muistaa, että kuluttajan kannalta häiritsevien, painostavien ja uhkaavien markkinointikeinojen käyttö on kiellettyä. Ota yhteyttä Minilexin lakimiehiin, jos koet joutuneesi elinkeinonharjoittajan aggressiivisen menettelyn kohteeksi.
Lakimiehet käsittelevät tietojasi luottamuksellisesti, eikä niitä tallenneta
Minilex.fi-palveluun.
Tiesitkö, että monissa asioissa lakikulusi ovat katettavissa kotivakuutuksen oikeusturvavakuutuksesta tai julkisesta oikeusavusta. Usein lakikulut voidaan myös vaatia vastapuolen maksettavaksi.
Lähettämällä yllä olevan tarjouspyynnön tai soittamalla asiakaspalveluun 0400 4111 43 saat:
Jos tarvitset vain lakineuvontaa, niin soitathan lakipuhelimeen 0600 12 450. Asiakaspalvelu ei anna lakineuvoja.