Minilex - Lakipuhelin

Elinkeinonharjoittajan huolenpito- ja reklamaatiovelvollisuus

» Lakipuhelin neuvoo - Soita 0600 12 450 »

Elinkeinonharjoittajan huolenpitovelvollisuudella tarkoitetaan kuluttajapalvelu- tai muun sopimuksen yhteydessä sitä, että elinkeinonharjoittajan on pidettävä huolta kuluttajan omaisuudesta, johon palvelus kohdistuu.

Reklamaatiovelvollisuus tarkoittaa, että elinkeinonharjoittajan täytyy reklamoida eli ilmoittaa kuluttajalle tietystä seikasta sopimuksesta ja tilanteesta riippuen. Huolellisuusvelvoitteen täyttäminen edellyttää moitteetonta toimintaa koko sopimussuhteen ajan ja sitä edeltävien yhteydenottojen osalta. Elinkeinon harjoittajan on aina toimittava huolenpitovelvollisuuden mukaisesti, vaikka siitä ei olisi erikseen sovittu.

- Lakipuhelin neuvoo aamusta iltaan joka päivä -


Pyydä tarjous lakipalvelusta

 

Jätä sitomaton tarjouspyyntö lakimiehen palkkaamiseksi




Lakimiehet käsittelevät tietojasi luottamuksellisesti, eikä niitä tallenneta
Minilex.fi-palveluun.


 


Selvitämme maksutta, tarvitseeko sinun maksaa lakikulujasi

Tiesitkö, että monissa asioissa lakikulusi ovat katettavissa kotivakuutuksen oikeusturvavakuutuksesta tai julkisesta oikeusavusta. Usein lakikulut voidaan myös vaatia vastapuolen maksettavaksi.

Lähettämällä yllä olevan tarjouspyynnön tai soittamalla asiakaspalveluun 0400 4111 43 saat:

  • maksuttoman selvityksen lakikuluistasi
  • maksuttoman alkukartoituksen asiaasi
  • halutessasi asiaasi erikoistuneen juristin maan kattavasta, laajasta juristiverkostosta.

Jos tarvitset vain lakineuvontaa, niin soitathan lakipuhelimeen 0600 12 450. Asiakaspalvelu ei anna lakineuvoja.

Aiheeseen liittyvät artikkelit


 

Selaa lakitietoa

 

[chatbot]