Minilex - Lakipuhelin

Elinkeinonharjoittajan huolenpito- ja reklamaatiovelvollisuus

» Lakipuhelin neuvoo - Soita 0600 12 450 »

Elinkeinonharjoittajan huolenpitovelvollisuudella tarkoitetaan kuluttajapalvelu- tai muun sopimuksen yhteydessä sitä, että elinkeinonharjoittajan on pidettävä huolta kuluttajan omaisuudesta, johon palvelus kohdistuu.

Reklamaatiovelvollisuus tarkoittaa, että elinkeinonharjoittajan täytyy reklamoida eli ilmoittaa kuluttajalle tietystä seikasta sopimuksesta ja tilanteesta riippuen. Huolellisuusvelvoitteen täyttäminen edellyttää moitteetonta toimintaa koko sopimussuhteen ajan ja sitä edeltävien yhteydenottojen osalta. Elinkeinon harjoittajan on aina toimittava huolenpitovelvollisuuden mukaisesti, vaikka siitä ei olisi erikseen sovittu.

- Lakipuhelin neuvoo joka päivä klo 6 - 24 -


Pyydä tarjous lakipalvelusta

 

Jätä sitomaton tarjouspyyntö lakimiehen palkkaamiseksi




Lakimiehet käsittelevät tietojasi luottamuksellisesti, eikä niitä tallenneta
Minilex.fi-palveluun.


 

Aiheeseen liittyvät artikkelit


 

Selaa lakitietoa