Hei, miten pitäisi toimia kun meille luvattiin eräästä firmasta lasku rakennusvälineistä, ja soveimme myyjän kanssa että lasku pidetään "avoinna" kunnes remontti on valmis. Tilasimme lisää tarvikkeita jolloin myyjä vastasi puhelimeen että se onnistuu, ja toimitus on ylihuomenna. No, ylihuomenna ajoi pihaan pakettiauto joka toimitti laskun, ja sanoi että tuli paikan omistajalta käsky että tämä täytyy maksaa ennenkuin toimitetaan mitään. Ja tilannehan on se, että tämä omistaja tuntee meidät,ja sen vuoksi ilmeisesti jää tavarat saamatta henkilökohtaisista syistä, vaikka kaikki muut yksityishenkilöt saavat vielä isompia laskuja ilman ongelmia. Saako tästä ottaa yhteyttä eteenpäin koska on luvattu toista mutta sitä ei sitten toteuteta? Ja mihin voi ottaa yhteyttä?

1 vastaus


Minilex

30 vastausta

Soita lakimiehelle - 0600 12 450

Hei,


Oletan viestisi perusteella, että laskutuksesta on sovittu suullisesti. Pääsääntöisesti suullinen sopimus on yhtä pätevä kuin kirjallinenkin, mutta se ei ole yhtä vahva erimielisyyksien ilmetessä. Sopimuksia tehdessä, olisi suositeltavaa tehdä kaikki kirjallisesti ja mahdollisimman yksityiskohtaisesti, jotta voidaan välttyä konfliktitilanteilta. Suullisesti sopiessa kyse on "sana sanaa vastaan"-tilanteesta, ja jos asian haluaisi saattaa esimerkiksi tuomioistuimen ratkaistavaksi, on suullisen sopimuksen olemassaoloa ja sisältöä vaikeaa näyttää toteen.

Paras ratkaisu tilanteeseesi on varmasti olla yhteydessä toiseen osapuoleen ja pyrkiä päästä sovintoon. Jatkossa suosittelen vain kirjallista sopimista.

Huomaathan, että lainsäädäntö on saattanut joiltain osin muuttua.
Varmista asiasi lakipuhelimesta, soita
0600 12 450.

Pyydä tarjous lakipalvelusta

 

Jätä sitomaton tarjouspyyntö lakimiehen palkkaamiseksi




Lakimiehet käsittelevät tietojasi luottamuksellisesti, eikä niitä tallenneta
Minilex.fi-palveluun.


Aiheeseen liittyvät kysymykset

 

» Edullisempaa lakipalvelua - jätä yhteydenottopyyntö »

[chatbot]