Asiakkaani on ostanut tuotteen verkkokaupastani ja valitsi toimitustavaksi kirjeen ilman seurantaa. Kirje ei ole saapunut perille, ja asiakas jätti asiasta negatiivisen julkisen palautteen yritykselleni TrustPilot-sivustolle. Vastasin palautteeseen ja pyysin olemaan yhteydessä asiakaspalveluun jos lähetys ei saavu seuraavan 2 päivän aikana. Olin itse yhteydessä asiakkaaseen sähköpostitse 2 päivän kuluttua ja asiakas sanoi, että lähetys ei ole vieläkään saapunut. Tein asiasta Postille selvityspyynnön, mutta asiakas ei ole pyytänyt missään vaiheessa hyvitystä tilauksesta. Kuluttajansuojalain mukaan minun on korvattava kadonneet tuotteet asiakkaalle, mutta onko minun korvattava tuotteet jos asiakas ei itse pyydä hyvitystä? Kuinka pitkän aikaa olen korvausvelvollinen?