Soitin Elisan asiakaspalveluun ja tilasin itselleni laajakaistan kotiin. Laki sanoo, että asiakkaalle pitää puhelimessakin ilmoittaa määräaikaisen sopimuskauden kokonaishinta. Olenko oikeutettu saamaan kyseisen palvelun ilmaiseksi koko sopimuskauden ajaksi? Näin menetellään ainakin DNA:lla ja sanovat tuon perustuvan lakiin.

1 vastaus


Minilex

30 vastausta

Soita lakimiehelle - 0600 12 450

Sopimus tulee asiakasta sitovaksi asiakkaan saatua laitteen. Sopimusta ei voi peruuttaa eikä laitetta ei voi palauttaa sen jälkeen, kun sopimus on tullut sitovaksi. Laitteen kokeilu on mahdollista Elisan myymälöissä. Sopimus on sitova riippumatta siitä, saako asiakas laitteen myymälässä tai postissa. Etämyynnissä (telemarkkinointi ja verkkokauppa) asiakkaalla on 14 vuorokauden peruutusoikeus laitteen vastaanottamisesta. Viestintäpalvelua koskevassa sopimuksessa tai tilausta koskevassa tilausvahvistuksessa todetaan, milloin sopimus tulee voimaan. Muuta palvelua koskeva sopimus syntyy, kun teleyritys on hyväksynyt asiakkaan tilauksen esimerkiksi avaamalla palvelun tai ilmoittamalla hyväksyneensä asiakkaan tilauksen. Viestintäpalvelussa on virhe, jos sen laatu tai toimitustapa ei vastaa sovittua. Virhetilanteessa asiakkaalla on ensisijaisesti oikeus vaatia oikaisua, toissijaisesti hinnanalennusta tai palvelun keskeytystilanteessa vakiohyvitystä ja näiden lisäksi vahingonkorvausta.

Huomaathan, että lainsäädäntö on saattanut joiltain osin muuttua.
Varmista asiasi lakipuhelimesta, soita
0600 12 450.

Pyydä tarjous lakipalvelusta

 

Jätä sitomaton tarjouspyyntö lakimiehen palkkaamiseksi




Lakimiehet käsittelevät tietojasi luottamuksellisesti, eikä niitä tallenneta
Minilex.fi-palveluun.


Aiheeseen liittyvät kysymykset

 

» Edullisempaa lakipalvelua - jätä yhteydenottopyyntö »

[chatbot]