Perheenjäseneni kuoli ja koska hän eli sosiaalituella, sosiaalitoimisto toimitti maksusitoomuksen hautaustoimistolle.

Maksusitoomus kattoi mm. Pienen kukkalaitteen, jonka kävin valitsemassa katalogista. Tai näin minulle annettiin ymmärtää.

Nyt sitten tuli 120 €uron lasku kukkalaitteesta ja kyseltyäni asiasta, hautaustoimiston edustaja pahoittelee, että olen ymmärtänyt väärin asian.

Eli lyhyesti, tilanne on sana sanaa vastaan.

Kumman vika tässä tapauksessa?

Itse koen, että tuotetta tai palvelua myyvän yrityksen velvollisuus on varmistaa, että asiakas tietää, mitä on ostanut. Varsinkin tällaisessa tapauksessa, jossa vainaja vielä krematorioitiin. Eli miksi sinne olisin hyviä kukkia edes poltettavaksi halunnut.

Eli mitäs nytvaihtoehtoja?

1 vastaus


Minilex

60 vastausta

Soita lakimiehelle - 0600 12 450

Hei!

Merkittävää asiassanne on se, mitä sosiaaliviraston maksusitoumus hautaustoimistoon on luvannut kattaa. Maksusitoumuksessa on usein eritelty ne erät, jotka maksusitoumus kattaa. Ne menot, jotka eivät kuulu maksusitoumuksen alaan, jäävät ulkopuolisen hoidettavaksi.

Asia kannattaa mahdollisesti varmistaa sosiaalivirastosta, jos maksusitoumus on aiheuttanut epäselvyyttä. Toki hautaustoimiston olisi ollut hyvä informoida maksusitoumuksen sisällöstä, mikäli se ei teillä itsellänne ole ollut tiedossa, ja asiasta on mainittu hautaustoimistossanne asioidessanne. Varsinaista vahinkoa on vaikea lukea kenenkään syyksi, asian selvittelyä kannattaa jatkaa sosiaaliviraston kautta.

Huomaathan, että lainsäädäntö on saattanut joiltain osin muuttua.
Varmista asiasi lakipuhelimesta, soita
0600 12 450.

Pyydä tarjous lakipalvelusta

 

Jätä sitomaton tarjouspyyntö lakimiehen palkkaamiseksi




Lakimiehet käsittelevät tietojasi luottamuksellisesti, eikä niitä tallenneta
Minilex.fi-palveluun.


Aiheeseen liittyvät kysymykset

 

» Edullisempaa lakipalvelua - jätä yhteydenottopyyntö »

[chatbot]