Minkälaiset oikeudet on yksityishenkilönä mennä kysymään asiaakkaalta maksamattomasta laskusta, tavoittamalla hänet hänen kotoaan? Hänelle oli lähetetty jo 2 kertaa muistutus maksamattomasta laskusta ja työn suorituksesta oli jo yli 3 kuukautta. Tarkoituksena ei ollut antaa vaikutelmaa minkäänlaisesta perinnästä, vaan ainoastaan käydä tapaamassa henkilöä varmistautuakseen siitä, että muistutuslaskut ovat tavoittaneet hänet. Tapaaminen oli kaikin puolin ystävällinen ja kestoltaan lyhyt (n. 2 min)

Tosin myöhemmin asiakas ilmaisi sähköpostitse mielipahansa siitä, että hänen kotiovelleen tultiin ja hän oli tilanteen kokenut ns. perintämäiseksi. Hän toki pahoitteli laskun maksamattomuutta, sekä antoi vielä kiitosta saamastaan palvelusta. Onko tässä tapahtunut jotain laitonta?

Ei vielä vastauksia

Aiheeseen liittyvät kysymykset

 

» Lakipalvelut jopa 40 % edullisemmin - nopeasti ja luotettavasti »