Ostin 395€ hintaisen riistakameran, jolle on 12 kk takuu materiaali ja valmistusvirheille. Kamera lakkasi toimimasta kun säädin sen asetuksia kameran valikosta (ohjelmisto jumiutui ja mahdollisesti rikkoi laitteen niin, että siihen joudutaan vaihtamaa osia). Kysymys kuuluu: Onko tuotteessa virhe eli meneekö korjaus tai korvaava tuote maahantuojan piikkiin? Kuluttajansuojalaissa mainitaan: "5) kestävyydeltään ja muuten vastata sitä, mitä kuluttajalla yleensä on sellaisen tavaran kaupassa perusteltua aihetta olettaa." Kuka tahansa voi vahvistaa sen, että huippumerkkisen lippulaivamallisen (UOVISION) riistakameran tulisi kestää normaalia käyttöä enemmän kuin 15 kk. Nähdäkseni useampia vuosia. Kamera on tällä hetkellä lähetetty maahantuojan huoltoon, mutta huolettaa joudunko maksumieheksi.

1 vastaus


Minilex

60 vastausta

Soita lakimiehelle - 0600 12 450

Hei,

Jos tuotteessa ilmenee vika, kun sitä on kohdeltu myyjän antamien ohjeiden mukaisesti, kyseessä on virhe. Jos kamera on lakannut toimimasta 12kk sisällä, takuun kuuluu korvata tämä virhe, eli seuraava askel olisi reklamaation teko takuun antajalle, mikäli sitä ei ole vielä tehty.
Olette oikeassa siitä, että kuluttajansuojalain mukaan tuotteen kuuluu olla kestävyydeltään, mitä samanlaiselta tuotteelta voisi yleisesti odottaa. Tässä tapauksessa, mikäli tuotteen ostosta on alle 12kk ja kameran toiminnassa on ilmennyt ongelmia, siinä on virhe ja korjausmaksut kuuluvat takuun antajalle eivätkä ostajalle.

Huomaathan, että lainsäädäntö on saattanut joiltain osin muuttua.
Varmista asiasi lakipuhelimesta, soita
0600 12 450.

Pyydä tarjous lakipalvelusta

 

Jätä sitomaton tarjouspyyntö lakimiehen palkkaamiseksi




Lakimiehet käsittelevät tietojasi luottamuksellisesti, eikä niitä tallenneta
Minilex.fi-palveluun.


Aiheeseen liittyvät kysymykset

 

» Edullisempaa lakipalvelua - jätä yhteydenottopyyntö »

[chatbot]