Minilex - Lakipuhelin

Pelikonsolin tai muun elektronisen laitteen pölyyntyminen

» Lakipuhelin neuvoo - Soita 0600 12 450 »

Jos pelikonsoli tai vastaava "Warranty void if seal is broken" -sinetilllä suljettu laite kerää takuuaikana pölyä sisäänsä, niin että sen käyntiääni ylikuumenemisen vuoksi lisääntyneestä tuuletuksen tarpeesta johtuen nousee häiritsevän korkeaksi, onko lain tai direktiivien mukaan käyttäjällä oikeus avata ja puhdistaa laite pölystä joka vie vain tunnin-pari vai pitääkö laite palauttaa myyjälle takuuhuoltoon joka saattaa kestää viikkoja jos kyseisellä laitteella ei ole huoltoa suomessa.

1 vastaus


Minilex

30 vastausta

Soita lakimiehelle - 0600 12 450

Hei,

Kiitos yhteydenotostanne.

Tavaran virhetilanteessa ostajan tulisi olla aina ensisijaisesti yhteydessä myyjään.

Kuluttajansuojalaissa säädetään, että jos myyjä on sitoutunut vastaamaan tavaran käyttökelpoisuudesta tai muista ominaisuuksista määrätyn ajan (eli takuu), tavarassa katsotaan olevan virhe, jos tavara tänä aikana huonontuu takuussa tarkoitetulla tavalla. Virhevastuuta ei kuitenkaan synny, jos myyjä saattaa todennäköiseksi, että huonontuminen johtuu tapaturmasta, tavaran vääränlaisesta käsittelystä tai muusta ostajan puolella olevasta seikasta.

Takuun ulkopuolelle voidaan siis rajata virheet, jotka ovat aiheutuneet ostajasta. Tällaisia voivat olla esim. käyttö- ja hoito-ohjeiden laiminlyönti tai tavaran vääränlainen käsittely.

Huomaathan, että lainsäädäntö on saattanut joiltain osin muuttua.
Varmista asiasi lakipuhelimesta, soita
0600 12 450.

Pyydä tarjous lakipalvelusta

 

Jätä sitomaton tarjouspyyntö lakimiehen palkkaamiseksi




Lakimiehet käsittelevät tietojasi luottamuksellisesti, eikä niitä tallenneta
Minilex.fi-palveluun.


Aiheeseen liittyvät kysymykset

 

» Edullisempaa lakipalvelua - jätä yhteydenottopyyntö »

[chatbot]