- Lakipuhelin neuvoo aamusta iltaan joka päivä -
Suomen paras lakipuhelin! Kiitos tästä palvelusta.
Palvelun tilaajan ja elinkeinonharjoittajan välisiä sopimuksia säätelee kuluttajansuojalaki. Kun osapuoli ei täytä sopimuksessa määriteltyjä velvollisuuksiaan, on kyseessä sopimusrikkomus.
Kuluttajansuojalakia sovelletaan elinkeinonharjoittajien ja kuluttajien välisiin sopimuksiin, joissa sovitaan irtaimeen esineeseen, rakennukseen, muuhun rakennelmaan tai kiinteään omaisuuteen kohdistuvasta työstä, palveluksesta tai muusta suorituksesta, josta kuluttajan on annettava vastiketta elinkeinonharjoittajalle. Kuluttajaa, joka tilaa elinkeinonharjoittajalta edellä mainittuja palveluita, kutsutaan tilaajaksi.
Sopimuksesta johtuen molemmilla osapuolilla on tiettyjä velvollisuuksia ja oikeuksia. Tilaajan velvollisuuksiin esimerkiksi kuuluu, että tämän on maksettava palvelusta sopimuksessa sovittu kauppahinta ilman viivästystä taikka siten kuin sopimuksessa erikseen sovitaan. Näiden velvollisuuksien rikkominen johtaa sopimusrikkomukseen. Tilaaja voi tehdä sopimusrikkomuksen esimerkiksi purkamalla sopimuksen ennen kuin elinkeinonharjoittaja on luovuttanut palvelun tälle. Tilaajan tehdessä sopimusrikkomuksen voi palvelunantaja pidättäytyä suorittamasta tehtävää loppuun sekä purkaa sopimuksen. Hänellä on myös oikeus vaatia tilaajalta korvausta aiheutuneesta vahingosta ja kuluista.
Lakimiehet käsittelevät tietojasi luottamuksellisesti, eikä niitä tallenneta
Minilex.fi-palveluun.
Tiesitkö, että monissa asioissa lakikulusi ovat katettavissa kotivakuutuksen oikeusturvavakuutuksesta tai julkisesta oikeusavusta. Usein lakikulut voidaan myös vaatia vastapuolen maksettavaksi.
Lähettämällä yllä olevan tarjouspyynnön tai soittamalla asiakaspalveluun 0400 4111 43 saat:
Jos tarvitset vain lakineuvontaa, niin soitathan lakipuhelimeen 0600 12 450. Asiakaspalvelu ei anna lakineuvoja.