Minilex - Lakipuhelin

Reklamoimalla kuluttaja ilmoittaa halunsa vedota sopimusrikkomukseen


>> Lakipuhelin neuvoo vuosien kokemuksella - Soita 0600 12 450 >>

Kuluttajan on ilmoitettava elinkeinonharjoittajalle, mikäli hän haluaa vedota elinkeinonharjoittajan sopimusrikkomukseen tai sen seuraamuksiin. Tätä ilmoitusta kutsutaan reklamaatioksi. Reklamaatio toimitetaan elinkeinonharjoittajalle tai muulle, joka on toiminut välittäjänä kaupassa myyjän lukuun tai henkilölle, joka on sitoutunut vastaamaan tavaran ominaisuuksista.

Neutraaliksi reklamaatioksi kutsutaan kuluttajan ilmoitusta myyjän sopimusrikkomuksesta. Tämän jälkeen sopimusrikkomukseen liittyvät vaatimukset on yksilöitävä.

Soittamalla lakipuhelimeen saatat säästää helposti jopa tuhansia euroja.

Aiheeseen liittyvät artikkelit

 

Selaa lakitietoa