- Lakipuhelin neuvoo aamusta iltaan joka päivä -
Suomen paras lakipuhelin! Kiitos tästä palvelusta.
Kuluttajansuojalaissa on säädetty elinkeinonharjoittajalle neuvontavelvollisuus. Sen avulla suojataan heikompaa osapuolta eli kuluttajaa. Koska elinkeinonharjoittaja on sopimussuhteessa se enemmän tietävä osapuoli, on neuvontavelvollisuus säädetty juuri hänelle.
Kuluttajansuojalain mukaan jos tehtäessä sopimusta taikka sen jälkeen osoittautuukin, että palvelus, sen hinta, kohteen arvo, ominaisuudet taikka muut erityiset seikat ottaen huomioon ei olisi tilaajan kannalta tarkoituksenmukainen, on toimeksisaajan ilmoitettava tästä viipymättä tilaajalle. Toimeksisaajalle on asetettu myös velvollisuus ilmoittaa kuluttajalle, mikäli palvelus tulee ilmeisesti huomattavasti kalliimmaksi kuin kohtuudella tilaaja olisi voinut odottaa. Mikäli toimeksisaaja ei tavoita kohtuullisessa ajassa tilaajaa tai tilaaja ei anna tarvittavia ohjeita, on toimeksisaajan keskeytettävä palveluksen suorittaminen. Jos toimeksisaajalla kuitenkin on erityistä syytä olettaa, että tilaaja haluaa kuitenkin palveluksen suoritettavaksi, saa hän jatkaa palveluksen suorittamista.
Jos toimeksisaaja laiminlyö neuvontavelvollisuutensa, on palveluksessa virhe.
Lakimiehet käsittelevät tietojasi luottamuksellisesti, eikä niitä tallenneta
Minilex.fi-palveluun.
Tiesitkö, että monissa asioissa lakikulusi ovat katettavissa kotivakuutuksen oikeusturvavakuutuksesta tai julkisesta oikeusavusta. Usein lakikulut voidaan myös vaatia vastapuolen maksettavaksi.
Lähettämällä yllä olevan tarjouspyynnön tai soittamalla asiakaspalveluun 0400 4111 43 saat:
Jos tarvitset vain lakineuvontaa, niin soitathan lakipuhelimeen 0600 12 450. Asiakaspalvelu ei anna lakineuvoja.