- Lakipuhelin neuvoo aamusta iltaan joka päivä -
Suomen paras lakipuhelin! Kiitos tästä palvelusta.
Kuluttajapalveluksen tilaajan on virhetilanteissa olennaisen tärkeää ilmoittaa virheestä toimeksisaajalle. Tilaaja ei nimittäin saa vedota palveluksen virheeseen, ellei hän ilmoita virheestä toimeksisaajalle kohtuullisessa ajassa siitä, kun hän havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt se havaita. Tilaajan kannattaakin tarkastaa palvelus virheiden varalta jo luovutuksen yhteydessä, mutta varsinaista velvollisuutta kuluttajalla ei tähän ole. Jos tilaaja kuitenkin jo toimeksisaajan suorittaessa palvelusta havaitsee sen lopputulokseen ilmeisesti vaikuttavia virheitä, hänen olisi syytä ilmoittaa niistä jo virheen havaittuaan eikä vasta luovutuksen yhteydessä. Virheilmoitus kannattaa tehdä mahdollisimman pian palveluksen virheen havaitsemisen jälkeen.
Virheilmoitus voidaan tehdä suullisesti tai kirjallisesti. Kirjallinen ilmoitus on kuitenkin kannattavampi vaihtoehto, jotta tilaaja pystyy myöhemmin vaivatta osoittamaan täyttäneensä ilmoitusvelvollisuutensa. Virheilmoitus voidaan myös tehdä elinkeinonharjoittajalle, joka on välittänyt palveluksen tai sitoutunut vastaamaan sen ominaisuuksista. Tilaajan ei vielä virheilmoituksen yhteydessä tarvitse yksilöidä virheeseen perustuvia vaatimuksiaan.
Vaikka tilaaja ei olisi ilmoittanut virheestä kohtuullisessa ajassa, hän saa kuitenkin vedota palveluksen virheeseen, jos:
Minilexin lakimiehet auttavat mielellään kuluttajapalvelusta koskevan virheilmoituksen tekemisessä.
Lakimiehet käsittelevät tietojasi luottamuksellisesti, eikä niitä tallenneta
Minilex.fi-palveluun.
Tiesitkö, että monissa asioissa lakikulusi ovat katettavissa kotivakuutuksen oikeusturvavakuutuksesta tai julkisesta oikeusavusta. Usein lakikulut voidaan myös vaatia vastapuolen maksettavaksi.
Lähettämällä yllä olevan tarjouspyynnön tai soittamalla asiakaspalveluun 0400 4111 43 saat:
Jos tarvitset vain lakineuvontaa, niin soitathan lakipuhelimeen 0600 12 450. Asiakaspalvelu ei anna lakineuvoja.