Minilex - Lakipuhelin

Ilmoitus kuluttajapalvelussopimuksen purkamisesta


» Lakipuhelin neuvoo kokemuksella - Soita 0600 12 450 »

Tilaaja saa purkaa kuluttajapalvelussopimuksen esimerkiksi toimeksisaajan olennaisen viivästyksen johdosta. Tilaajan on kuitenkin tärkeää muistaa ilmoittaa purkamisesta toimeksisaajalle. Jos palvelus on luovutettu viivästyneenä, tilaaja ei nimittäin saa purkaa sopimusta viivästyksen vuoksi, ellei hän kohtuullisessa ajassa luovutuksesta tiedon saatuaan ilmoita toimeksisaajalle sopimuksen purkamisesta. Jos tilaaja purkaa sopimuksen, hänen ei tarvitse erikseen ilmoittaa vahingonkorvausvaatimuksesta.

Viivästyneen luovutuksen jälkeen tilaajan on siis ilmoitettava kohtuullisessa ajassa toimeksisaajalle sopimuksen purkamisesta sillä uhalla, että hän muutoin menettää purkuoikeutensa. Pääsääntöisesti kohtuullinen aika on melko lyhyt, yleensä enintään muutama päivä tavaran luovutuksesta.

Jos palveluksessa on virhe, tilaajan on ilmoitettava tästä toimeksisaajalle kohtuullisessa ajassa siitä, kun hän havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt se havaita. Muutoin tilaaja menettää oikeutensa vedota palveluksen virheeseen.

Minilexin lakimiehet auttavat mielellään kuluttajapalvelussopimusten purkamiseen liittyvissä kysymyksissä.


- Lakipuhelin neuvoo joka päivä klo 6 - 24 -


Aiheeseen liittyvät artikkelit

 

Selaa lakitietoa

 

» Edullisempaa lakipalvelua - jätä yhteydenottopyyntö »