Minilex - Lakipuhelin

Reklamaatiovelvollisuus tavaran virheen osalta

» Lakipuhelin neuvoo - Soita 0600 12 450 »

Mikäli ostaja huomaa tavaran saatuaan siinä virheen ja haluaa tästä hyvitystä, tulee hänen reklamoida virheestä myyjälle. Reklamointiin ei ole säädetty mitään tarkkaa rajaa, vaan sen tulee tapahtua kohtuullisessa ajassa. Reklamoinnin laiminlyönti voi johtaa siihen, ettei ostaja ole oikeutettu saamaan hyvitystä virheestä.

Reklamointivelvollisuuden taustalla on se, että sopijakumppanit pysyvät tilanteessa niin sanotusti ajan tasalla ja voivat varautua tuleviin vaatimuksiin. Tavarassa luovutushetken jälkeen ilmenevä virhe on sellainen, mistä myyjä ei voisi olla tietoinen, joten ostajan tulee saattaa myyjä tietoiseksi tästä.

- Lakipuhelin neuvoo aamusta iltaan joka päivä -


Pyydä tarjous lakipalvelusta

 

Jätä sitomaton tarjouspyyntö lakimiehen palkkaamiseksi




Lakimiehet käsittelevät tietojasi luottamuksellisesti, eikä niitä tallenneta
Minilex.fi-palveluun.


 


Selvitämme maksutta, tarvitseeko sinun maksaa lakikulujasi

Tiesitkö, että monissa asioissa lakikulusi ovat katettavissa kotivakuutuksen oikeusturvavakuutuksesta tai julkisesta oikeusavusta. Usein lakikulut voidaan myös vaatia vastapuolen maksettavaksi.

Lähettämällä yllä olevan tarjouspyynnön tai soittamalla asiakaspalveluun 0400 4111 43 saat:

  • maksuttoman selvityksen lakikuluistasi
  • maksuttoman alkukartoituksen asiaasi
  • halutessasi asiaasi erikoistuneen juristin maan kattavasta, laajasta juristiverkostosta.

Jos tarvitset vain lakineuvontaa, niin soitathan lakipuhelimeen 0600 12 450. Asiakaspalvelu ei anna lakineuvoja.


 

Selaa lakitietoa

 

[chatbot]