- Lakipuhelin neuvoo aamusta iltaan joka päivä -
Suomen paras lakipuhelin! Kiitos tästä palvelusta.
Kuluttaja-asiamies valvoo kuluttajien suojaksi säädetyn lainsäädännön noudattamista. Kuluttaja-asiamiehenä toimii kuluttajaviraston ylijohtaja. Hänen tehtävänään on valvoa ja edistää kuluttajien oikeussuojaa, eli pitää huoli siitä, että kuluttajien suojaksi säädettyä lainsäädäntöä noudatetaan. Lisäksi kuluttaja-asiamies valvoo rahoituspalveluiden, kuten yksityistalouksien sijoitustoiminnan, markkinointia ja sopimusehtojen kohtuullisuutta.
Mikäli kuluttaja-asiamies toiminnassaan havaitsee lainvastaista toimintaa, hänellä on oikeus kieltää tämä toiminta. Hän voi myös asettaa kiellon tehosteeksi uhkasakon. Mikäli kyse on kuitenkin luottolaitos- tai vakuutustoiminnasta tai arvopaperien markkinoinnista, on kuluttaja-asiamiehen ensin pyydettävä asiasta Finanssivalvonnan lausunto.
Kuka tahansa voi tehdä kuluttaja-asiamiehelle ilmoituksen esimerkiksi rahoituspalveluiden markkinointia tai sopimusehtoja koskien ja kuluttaja-asiamies voi myös harkintansa mukaan avustaa yksittäistä kuluttajaa riidan hoitamisessa tuomioistuimessa, jos asialla on yleistä merkitystä, tai se jotenkin muuten vahvistaa kuluttajariitalautakunnan päätöstä.
Lakimiehet käsittelevät tietojasi luottamuksellisesti, eikä niitä tallenneta
Minilex.fi-palveluun.
Tiesitkö, että monissa asioissa lakikulusi ovat katettavissa kotivakuutuksen oikeusturvavakuutuksesta tai julkisesta oikeusavusta. Usein lakikulut voidaan myös vaatia vastapuolen maksettavaksi.
Lähettämällä yllä olevan tarjouspyynnön tai soittamalla asiakaspalveluun 0400 4111 43 saat:
Jos tarvitset vain lakineuvontaa, niin soitathan lakipuhelimeen 0600 12 450. Asiakaspalvelu ei anna lakineuvoja.