Minilex - Lakipuhelin

Elinkeinonharjoittajan huolenpito- ja reklamaatiovelvollisuus


>> Lakipuhelin neuvoo vuosien kokemuksella - Soita 0600 12 450 >>

Elinkeinonharjoittajan huolenpitovelvollisuudella tarkoitetaan kuluttajapalvelu- tai muun sopimuksen yhteydessä sitä, että elinkeinonharjoittajan on pidettävä huolta kuluttajan omaisuudesta, johon palvelus kohdistuu.

Reklamaatiovelvollisuus tarkoittaa, että elinkeinonharjoittajan täytyy reklamoida eli ilmoittaa kuluttajalle tietystä seikasta sopimuksesta ja tilanteesta riippuen. Huolellisuusvelvoitteen täyttäminen edellyttää moitteetonta toimintaa koko sopimussuhteen ajan ja sitä edeltävien yhteydenottojen osalta. Elinkeinon harjoittajan on aina toimittava huolenpitovelvollisuuden mukaisesti, vaikka siitä ei olisi erikseen sovittu.

Soittamalla lakipuhelimeen saatat säästää helposti jopa tuhansia euroja.

Aiheeseen liittyvät artikkelit

 

Selaa lakitietoa