Minilex - Lakipuhelin

Mitä on vertaileva markkinointi?


>> Lakipuhelin neuvoo vuosien kokemuksella - Soita 0600 12 450 >>

Vertaileva markkinointi tarkoittaa markkinointia, josta voidaan suoraan tai epäsuorasti tunnistaa kilpailija tai kilpailijan markkinoima hyödyke. Vertailu voi siis olla hyvin selkeää ja suoraa, jolloin kilpailijaan esimerkiksi viitataan suoraan nimellä. Toisaalta vertailevaksi markkinoinniksi katsotaan myös epäsuora kilpailijan esilletuominen. Tämä voi tapahtua esimerkiksi hyödyntämällä mielikuvia, joita kuluttajilla on kilpailijasta. Vertailevan markkinoinnin tarkoituksena on osoittaa asiakkaille oman tuotteen paremmuus muihin vastaaviin markkinoilla oleviin tuotteisiin verrattuna. Tätä silmälläpitäen vertailevassa markkinoissa voidaan tuoda esille kilpailevan tuotteen keskeisimpiä ominaisuuksia ja hintoja oman tuotteen rinnalla. Vertaileva markkinointi on sallittua niin kauan, kun toiminta on rehellistä ja siinä ei toimita sopimattomasti eli noudatetaan laissa nimenomaisesti asetettuja edellytyksiä.

Soittamalla lakipuhelimeen saatat säästää helposti jopa tuhansia euroja.

 

Selaa lakitietoa