Minilex - Lakipuhelin

Asiakirjan sisällölle on asetettu vaatimuksia


» Lakipuhelin neuvoo kokemuksella - Soita 0600 12 450 »

Hallintoasiaa koskevan asiakirjan tulee sisältää tietyt asiat ja tiedot. Ensinnäkin asiakirjasta tulee käydä ilmi, mitä asia koskee. Asiakirja on yksilöitävä sillä tavalla, että viranomainen voi helposti ymmärtää, mistä asiassa on kysymys. Asiakirjassa on lisäksi mainittava lähettäjän nimi sekä tarvittavat yhteystiedot asian hoitamiseksi. Yhteystiedot tarkoittavat postiosoitetta tai vaihtoehtoisesti muuta osoitetta, esimerkiksi sähköpostiosoitetta tai telekopionumeroa. Yhteystiedoiksi voi ilmoittaa myös asiamiehen tai laillisen edustajan yhtyestiedot, kuten osoitteen. Yhteystietosi ovat erittäin tärkeät, jotta viranomainen voi myöhemmin esimerkiksi antaa päätöksen tiedoksi. Samoin voi olla, että viranomainen tarvitsee lisätietoja tai selvitystä asian käsittelyä varten, jolloin lisäkirjeenvaihto asiassa on tarpeen.


- Lakipuhelin neuvoo joka päivä klo 6 - 24 -


 

Selaa lakitietoa

 

» Edullisempaa lakipalvelua - jätä yhteydenottopyyntö »