Minilex - Lakipuhelin

Reklamaatiovelvollisuus tavaran virheen osalta


>> Lakipuhelin neuvoo vuosien kokemuksella - Soita 0600 12 450 >>

Mikäli ostaja huomaa tavaran saatuaan siinä virheen ja haluaa tästä hyvitystä, tulee hänen reklamoida virheestä myyjälle. Reklamointiin ei ole säädetty mitään tarkkaa rajaa, vaan sen tulee tapahtua kohtuullisessa ajassa. Reklamoinnin laiminlyönti voi johtaa siihen, ettei ostaja ole oikeutettu saamaan hyvitystä virheestä.

Reklamointivelvollisuuden taustalla on se, että sopijakumppanit pysyvät tilanteessa niin sanotusti ajan tasalla ja voivat varautua tuleviin vaatimuksiin. Tavarassa luovutushetken jälkeen ilmenevä virhe on sellainen, mistä myyjä ei voisi olla tietoinen, joten ostajan tulee saattaa myyjä tietoiseksi tästä.

Soittamalla lakipuhelimeen saatat säästää helposti jopa tuhansia euroja.

 

Selaa lakitietoa