Hei,
Lensin Lufthansalla pe 1.9. jolloin matkatavarani hävisivät. Sain matkalaukun vasta su 3.9. Kävin hankkimassa tarvittavat tavarat (vaatteita, hyg tuotteita) ja Lufthansa on valmis hyvittämään vaatteista vain 50% (hyg. tuotteista 100%). Onko tämä laillista? En ollut edes laittamassa laukkua ruumaan, mutta Lufthansa sitä erikseen pyysi kun kone oli varattu loppuun. Tuntuu tyhmältä, kun enhän mä olisi noita vaatteita ostanut, jos ne eivät olisi sitä laukkua hävittäneet. Kiitos jo etukäteen, niin tiedän otanko hyvityksen tälläisena vai pitääkö rueta palkkaamaan lakitiimiä.
Minilex
30 vastausta
Soita lakimiehelle - 0600 12 450
Tavallisesti lentoyhtiöt määrittelevät omissa ehdoissaan korvauskäytännöt matkatavaroiden viivästymistapauksissa. On mahdollista, että he voivat tarjota osittaista korvausta tai tietyt summat kuluista.
Jos koet, että sinulle tarjottu korvaus on epäreilu tai riittämätön, suosittelen keskustelemaan asiasta suoraan lentoyhtiön asiakaspalvelun kanssa. Voit pyytää selvennystä korvauksen perusteista tai tarvittaessa neuvotella korvauksen suuruudesta heidän kanssaan. Lisäksi voit tarkistaa lentoyhtiön viralliset matkustajaehdot, koska ne määrittelevät yleensä korvauksen ja vastuun rajat tällaisissa tilanteissa.
Huomaathan, että lainsäädäntö on saattanut joiltain osin muuttua.
Varmista asiasi lakipuhelimesta, soita
0600 12 450.