Hei,
Lensin Lufthansalla pe 1.9. jolloin matkatavarani hävisivät. Sain matkalaukun vasta su 3.9. Kävin hankkimassa tarvittavat tavarat (vaatteita, hyg tuotteita) ja Lufthansa on valmis hyvittämään vaatteista vain 50% (hyg. tuotteista 100%). Onko tämä laillista? En ollut edes laittamassa laukkua ruumaan, mutta Lufthansa sitä erikseen pyysi kun kone oli varattu loppuun. Tuntuu tyhmältä, kun enhän mä olisi noita vaatteita ostanut, jos ne eivät olisi sitä laukkua hävittäneet. Kiitos jo etukäteen, niin tiedän otanko hyvityksen tälläisena vai pitääkö rueta palkkaamaan lakitiimiä.

1 vastaus


Minilex

30 vastausta

Soita lakimiehelle - 0600 12 450

Lentoyhtiöillä on yleensä vastuu matkatavaroiden katoamisesta tai viivästymisestä, ja ne voivat olla vastuussa matkustajalle aiheutuneista kuluista, kun matkatavaraa ei toimiteta määränpäähän määräajassa. Yleisesti ottaen matkustajalla on oikeus saada korvausta välttämättömistä tarvikkeista, kuten vaatteista ja hygieniatuotteista, jos matkatavara on viivästynyt.
Tavallisesti lentoyhtiöt määrittelevät omissa ehdoissaan korvauskäytännöt matkatavaroiden viivästymistapauksissa. On mahdollista, että he voivat tarjota osittaista korvausta tai tietyt summat kuluista.
Jos koet, että sinulle tarjottu korvaus on epäreilu tai riittämätön, suosittelen keskustelemaan asiasta suoraan lentoyhtiön asiakaspalvelun kanssa. Voit pyytää selvennystä korvauksen perusteista tai tarvittaessa neuvotella korvauksen suuruudesta heidän kanssaan. Lisäksi voit tarkistaa lentoyhtiön viralliset matkustajaehdot, koska ne määrittelevät yleensä korvauksen ja vastuun rajat tällaisissa tilanteissa.

Huomaathan, että lainsäädäntö on saattanut joiltain osin muuttua.
Varmista asiasi lakipuhelimesta, soita
0600 12 450.

Pyydä tarjous lakipalvelusta

 

Jätä sitomaton tarjouspyyntö lakimiehen palkkaamiseksi




Lakimiehet käsittelevät tietojasi luottamuksellisesti, eikä niitä tallenneta
Minilex.fi-palveluun.


Aiheeseen liittyvät kysymykset

 

» Edullisempaa lakipalvelua - jätä yhteydenottopyyntö »

[chatbot]