Minilex - Lakipuhelin

Mitä kuluttajariitalautakunta tekee

» Lakipuhelin neuvoo - Soita 0600 12 450 »

Kuluttajariitalautakunnan päätehtävä on antaa ratkaisusuosituksia kuluttajariita-asioissa. Se antaa ratkaisuja yksittäisissä erimielisyyksissä. Lautakunta on riippumaton ja puolueeton oikeussuojaelin.

Lautakunta voi ottaa myös käsiteltäväkseen ryhmävalituksia, jos sille on edellytykset. Lautakunnan henkilökunnan tulee antaa ohjeita ja neuvoja kuluttajariita-asian asianosaisille asian vireille saattamisesta ja lautakunnan menettelytavoista.

Lautakunta koostuu lainoppineista ja asiantuntijajäsenistä. Lautakunnan keskeisimpiä arvoja ovat oikeuden helppo saatavuus yksityisille henkilöille sekä oikeudenmukaisuus. Lautakunnan ratkaisut ja täysistuntoratkaisut linjaavat sekä ohjaavat kuluttajaoikeutta. Esimerkiksi lautakunnan ratkaisusuositukset ovat vaikuttaneet kysymykseen siitä, mitä pidetään kuluttajakauppana ja kuluttajapalveluksena.

- Lakipuhelin neuvoo aamusta iltaan joka päivä -


Pyydä tarjous lakipalvelusta

 

Jätä sitomaton tarjouspyyntö lakimiehen palkkaamiseksi




Lakimiehet käsittelevät tietojasi luottamuksellisesti, eikä niitä tallenneta
Minilex.fi-palveluun.


 


Selvitämme maksutta, tarvitseeko sinun maksaa lakikulujasi

Tiesitkö, että monissa asioissa lakikulusi ovat katettavissa kotivakuutuksen oikeusturvavakuutuksesta tai julkisesta oikeusavusta. Usein lakikulut voidaan myös vaatia vastapuolen maksettavaksi.

Lähettämällä yllä olevan tarjouspyynnön tai soittamalla asiakaspalveluun 0400 4111 43 saat:

  • maksuttoman selvityksen lakikuluistasi
  • maksuttoman alkukartoituksen asiaasi
  • halutessasi asiaasi erikoistuneen juristin maan kattavasta, laajasta juristiverkostosta.

Jos tarvitset vain lakineuvontaa, niin soitathan lakipuhelimeen 0600 12 450. Asiakaspalvelu ei anna lakineuvoja.

Aiheeseen liittyvät artikkelit


 

Selaa lakitietoa

 

[chatbot]