Minilex - Lakipuhelin

Kuluttajariitalautakunnan ratkaisusuosituksen määräaika

» Lakipuhelin neuvoo - Soita 0600 12 450 »

Kuluttajariitalautakunta antaa ratkaisusuosituksia kuluttajariita-asioissa. Laissa on säädelty kuluttajariitalautakunnan velvollisuudesta antaa ratkaisusuositus määräajassa.

Kuluttajariitalautakunnan on annettava lain mukaan ratkaisusuositus perusteluineen kirjallisesti viimeistään 90 päivän kuluttua siitä, kun lautakunnan käytettävissä on ollut kaikki asian ratkaisemiseksi tarpeellinen aineisto. Määräaika ei siis ala kulumaan heti kuluttajan ratkaisupyynnön tekemisestä, vaan vasta kun asiassa tarvittava selvitys on tehty. Tosiasiassa keskimääräinen käsittelyaika on kuluttajariitalautakunnassa 6-14 kuukautta. Huomattavaa on että käsittelyajalla tarkoitetaan koko prosessin viemää aikaa eikä pelkästään aikaa siitä, milloin kuluttajariitalautakunnalla on ollut käytettävissään kaikki asian ratkaisemiseksi tarpeellinen aineisto.

Erittäin monimutkaisissa asioissa lautakunta voi harkintansa mukaan pidentää 90 päivän määräaikaa.

- Lakipuhelin neuvoo aamusta iltaan joka päivä -


Pyydä tarjous lakipalvelusta

 

Jätä sitomaton tarjouspyyntö lakimiehen palkkaamiseksi




Lakimiehet käsittelevät tietojasi luottamuksellisesti, eikä niitä tallenneta
Minilex.fi-palveluun.


 


Selvitämme maksutta, tarvitseeko sinun maksaa lakikulujasi

Tiesitkö, että monissa asioissa lakikulusi ovat katettavissa kotivakuutuksen oikeusturvavakuutuksesta tai julkisesta oikeusavusta. Usein lakikulut voidaan myös vaatia vastapuolen maksettavaksi.

Lähettämällä yllä olevan tarjouspyynnön tai soittamalla asiakaspalveluun 0400 4111 43 saat:

  • maksuttoman selvityksen lakikuluistasi
  • maksuttoman alkukartoituksen asiaasi
  • halutessasi asiaasi erikoistuneen juristin maan kattavasta, laajasta juristiverkostosta.

Jos tarvitset vain lakineuvontaa, niin soitathan lakipuhelimeen 0600 12 450. Asiakaspalvelu ei anna lakineuvoja.

Aiheeseen liittyvät artikkelit


 

Selaa lakitietoa

 

[chatbot]