Läheisellä näkövammaisella oli vielä 2016 pankkitili omalla nimellään.Henkilökohtainen avustaja käyttää kuitenkin tiliä esim kaupassa asioidessaan ja tämän kotona laskuja maksaessaan, ja tämän vuoksi tuli onkin nyt siirretty avustajan nimiin mikä on hankaloittanut paljon asioita (lainaa ei saa ja netissä kirjautuessa virallisille sivuille tulee esille avustajan tietoja tilin todellisen omistajan sijaan).Tämä läheinen halusi tilin takaisin ennalleen luottamuspulan takia ja pankki vaati tätä varten kuvallista henkilöllisyystodistusta jota ei ollut aiemmin tarvittu.Passi tilattiin ja yritettiin uudelleen mutta pankki kieltäytyi ja sanoin ettei tämä käy viitaten sokeuteen.Kuulemma tili olisi aina avustajan nimissä vaikka mitään edunvalvojaa tms ei ole ja järki ruksuttaa vielä kuten kuuluukin.
Minilex
60 vastausta
Soita lakimiehelle - 0600 12 450
Huomaathan, että lainsäädäntö on saattanut joiltain osin muuttua.
Varmista asiasi lakipuhelimesta, soita
0600 12 450.