Hei

Omistan yrityksen liikekiinteistössä ja jatkuvana riesanamme on yli-innokkaat pysäköinnin valvojat. Asiakkaamme saavat jatkuvasti sakkoja parkkiajan ylittymisestä (kyse on yleensä muutamista minuuteista) tai siitä, että kiekkoa on siirretty mutta autoa ei. Kyseessä on yksityinen pysäköinninvalvonta yritys (APV). Reklamoin kertaalleen eräästä sakosta apv:lle mutta he olivat sitä mieltä, että sakkoa ei peruta. Kyseessä oli vielä tapaus missä omat paikkamme oli viety ja jouduimme käyttämään kiekollista paikkaa missä aika ylittyi koska emme pääse päivän mittaan siirtämään kiekkoja. Olen kysynyt muilta kiinteistön yrittäjiltä ovatko he pystyneet perumaan sakkoja ja vastaus oli kyllä. Voinko vedota johonkin vaikka eriarvoiseen kohteluun jotta he peruisivat meidänkin asiakkaidemme sakkoja?

1 vastaus


Minilex

29 vastausta

Soita lakimiehelle - 0600 12 450

Pääsääntöisesti yksityisen pysäköinninvalvojan antama valvontamaksu perustuu autoilijan ja pysäköinninvalvontayrityksen välille syntyneeseen sopimukseen. Kehottaisin kysymään, millä perusteilla muiden yrittäjien kanssa sopimus puretaan ja, miksi teidän kohdalla sopimusta ei suostuta purkamaan. Lähtökohtaisesti tapaukseen voidaan myös soveltaa yleisiä sopimusoikeudellisia periaatteita.

Huomaathan, että lainsäädäntö on saattanut joiltain osin muuttua.
Varmista asiasi lakipuhelimesta, soita
0600 12 450.

Pyydä tarjous lakipalvelusta

 

Jätä sitomaton tarjouspyyntö lakimiehen palkkaamiseksi




Lakimiehet käsittelevät tietojasi luottamuksellisesti, eikä niitä tallenneta
Minilex.fi-palveluun.


Aiheeseen liittyvät kysymykset

 

» Edullisempaa lakipalvelua - jätä yhteydenottopyyntö »

[chatbot]