Minilex - Lakipuhelin

Reklamaatiovelvollisuus viivästyksen yhteydessä

» Lakipuhelin neuvoo - Soita 0600 12 450 »

Viivästystilanteissa ostajan ei tarvitse tehdä varsinaista reklamaatiota. Kuluttajalla on kuitenkin oikeus vaatia suorituksen täyttämistä. Vaatimuksen esittämisen viivyttely kohtuuttoman kauan aiheuttaa sen, että oikeus vaatimuksen esittämiseen menetetään. Kohtuullisen ajan arvioinnissa otetaan huomioon muun muassa se, millainen tavara on laadultaan, myyjän käyttäytyminen sekä muut olosuhteet. Eräitä kuluttajapalvelussopimuksia koskee säännös, jonka mukaan kuluttaja tilaajana ei saa purkaa sopimusta eikä vaatia vahingonkorvausta viivästyksen vuoksi ellei hän kohtuullisessa ajassa luovutuksesta tiedon saatuaan ilmoita toimeksisaajalle, että hän purkaa sopimuksen tai haluaa vaatia vahingonkorvausta. Jos tilaaja purkaa sopimuksen, hän ei kuitenkaan ole velvollinen erikseen ilmoittamaan vahingonkorvausvaatimuksesta.

- Lakipuhelin neuvoo aamusta iltaan joka päivä -


Pyydä tarjous lakipalvelusta

 

Jätä sitomaton tarjouspyyntö lakimiehen palkkaamiseksi




Lakimiehet käsittelevät tietojasi luottamuksellisesti, eikä niitä tallenneta
Minilex.fi-palveluun.


 


Selvitämme maksutta, tarvitseeko sinun maksaa lakikulujasi

Tiesitkö, että monissa asioissa lakikulusi ovat katettavissa kotivakuutuksen oikeusturvavakuutuksesta tai julkisesta oikeusavusta. Usein lakikulut voidaan myös vaatia vastapuolen maksettavaksi.

Lähettämällä yllä olevan tarjouspyynnön tai soittamalla asiakaspalveluun 0400 4111 43 saat:

  • maksuttoman selvityksen lakikuluistasi
  • maksuttoman alkukartoituksen asiaasi
  • halutessasi asiaasi erikoistuneen juristin maan kattavasta, laajasta juristiverkostosta.

Jos tarvitset vain lakineuvontaa, niin soitathan lakipuhelimeen 0600 12 450. Asiakaspalvelu ei anna lakineuvoja.

Aiheeseen liittyvät artikkelit


 

Selaa lakitietoa

 

[chatbot]